טיפול בדקסמתזון במהלך היריון אינו משפיע לרעה על מדידות לחץ דם אמבולטורי בצאצאים (J Clin Endocrinol Metb)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בדקסמתזון במהלך ההיריון אינו משפיע לרעה על מדידות לחץ דם אמבולטורי בצאצאים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול בדקסמתזון במהלך היריון להפחתת סימני ויריליזציה של איברי מין חיצוניים בעוברים ממין נקבעה עם היפרפלזיה מולדת של האדרנל הינה גישה יעילה אך שנויה במחלוקת. קיימים אתגרים רבים במניעת חשיפה מופרזת לדקסמתזון בעוברים במהלך הטרימסטר הראשון של ההיריון ומאחר וחשיפה לגלוקוקורטיקואידים עשויה להשפיע על לחץ הדם, הם ביקשו לבחון את מדידות לחץ דם אמבולטורי בילדים ומבוגרים ללא היפרפלזיה מולדת של האדרנל אשר נחשפו לפני הלידה לדקסמתזון.

החוקרים בחנו את מדידות לחץ דם אמבולטורי ב-33 משתתפים (16 בנות) בגילאי 5.1-26.3 שנים שנחשפו לדקסמתזון (19 משתתפים עד גיל 18 שנים) וב-54 ביקורות בריאות התואמות בגיל (גילאי 5.5-25.3 שנים) ומין עם מדידות לחץ דם אמבולטוריות בטווח התקין.

מהנתונים עולה כי הגיל, גובה, משקל ומדד מסת הגוף היו דומים בין אלו עם היסטוריה של חשיפה לדקסמתזון ובין הביקורות. עוד עולה מהנתונים כי לא היו הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות במדידות לחץ דם לאורך 24 שעות, קצב הלב, לחץ פעימה וירידת לחץ דם בשעות הלילה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי חשיפה לדקסמתזון במהלך ההיריון אינה משפיעה לרעה על מדידות לחץ דם אמבולטורי בגיל מבוגר יותר. עם זאת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את ממצאי המחקר הנוכחי.

J Clin Endocrinol Metb, Feb 11, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה