האם בבתי ספר על תלמידים לשמור על מרחק של 2 מטרים או מטר אחד? (Clinical Infectious Diseases)

על-רקע המחלוקת אודות המרחק הנדרש במטרה לפתוח מחדש את בתי הספר, ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases מעידים כי לא היו הבדלים משמעותיים במספר מקרי ההדבקה בין אם הילדים הקפידו על מרחק של מטר או שני מטרים בבתי הספר.

מטרת המחקר הייתה להשוות את שיעור מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה בתלמידים ואנשי צוות בבתי ספר ציבוריים עם דרישות שונות לריחוק חברתי. ההנחיות מחיבות הקפדה על עטיית מסכות מצד כל אנשי הצוות בבית הספר ותלמידים בכיתה ב’ ומעלה; מרבית המחוזות דרשו הקפדה אוניברסאלית על עטיית מסכות.

החוקרים בחנו את שיעורי היארעות זיהומים בנגיף הקורונה בקהילה, את שיעור המקרים בקרב תלמידים מגיל גן ועד כיתה יב’ ובקרב אנשי צוות שעסקו בלמידה בין-אישית.עוד נקבע יחס שיעורי היארעות בקרב תלמידים ואנשי צוות במחוזות בהן הקפידו על מרחק של לפחות מטר או לפחות שני מטרים.

מבין 251 מחוזות בתי ספר, 537,336 תלמידים ו-99,390 אנשי צוות היו מעורבים בלמידה בין-אישית במהלך 16 שבועות המחקר, עם סך כולל של כ-6.4 מיליון שבועות לימוד בקרב התלמידים ולמעלה מ-1.3 מיליון שבועות לימוד בקרב אנשי הצוות.

שיעור מקרי הדבקה בקרב תלמידים היה דומה ב-242 המחוזות בהם הקפידו על מרחק של לפחות מטר בין התלמידים, לעומת מחוזות בהם ההוראה הייתה להקפיד על מרחק של לפחות שני מטרים בין התלמידים (יחס שיעורי היארעות של 0.891, רווח בר-סמך 95% של 0.594-1.335); התוצאות היו דומות לאחר תקנון להיארעות מקרי ההדבקה בקהילה (יחס שיעורי היארעות מתוקנים של 0.904, רווח בר-סמך 95% של 0.616-1.325).

מספר המקרים בקרב אנשי צוות בבתי הספר במחוזות בהם הקפידו על לפחות מטר אחד לעומת מחוזות בהם הקפידו על לפחות שני מטרים זה מזה היה גם כן דומה (יחס שיעורי היארעות של 1.01, רווח בר-סמך 95% של 0.754-1.365).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן לאמץ מדיניות הקובעת דרישת מרחק קטן יותר בבתי ספר בהם ישנה חובת עטיית מסכות, שכן גישה זו אינה מלווה בעליה במספר מקרי ההדבקה ואינה משפיעה לרעה על בטיחות התלמידים או אנשי הצוות.

Clinical Infectious Diseases 2021

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה