ארגון הבריאות העולמי: המקור לנגיף הקורונה הינו ככל הנראה בבעלי חיים (מתוך הודעת ה-WHO)

קורונה

המקור לנגיף הקורונה, הגורם האחראי ל-COVID-19, הינו ככל הנראה בבעלי חיים ומהם התפשט לבני אדם, כך קובע צוות מדענים מטעם ארגון הבריאות העולמי. המומחים גם שללו את הסברה כי הנגיף דלף ממעבדה במחוז ווהאן שבסין. קבוצת המדענים עבדה בעיר במהלך החודש האחרון במטרה לזהות את המקור למגפת הקורונה והכריזה על הממצאים במהלך תדרוך וירטואלי.

הנגיף ככל הנראה עבר מבעלי חיים לבני אדם, אך דרושים מחקרים נוספים בכדי להבטיח זאת. החוקרים אינם משוכנעים איזה בעל חיים העביר את הנגיף לבני אדם, אך שוקלים מספר זנים.

החוקרים ביקרו בבתי חולים, מעבדות ושווקים ולא מצאו כל עדות להתפרצות במחוז ווהאן לפני דצמבר 2019, אך מצאו עדות לפיזור נרחב של הנגיף בשוק מאכלי הים ביונאן באותה עת. הם עדיין מקווים לזהות את המקרים הראשונים של המגפה במטרה לזהות את התחלת המגפה, אך מארגון הבריאות העולמי נמסר כי הדבר עשוי לארוך זמן רב. לדוגמא, נדרשו למעלה מעשר שנים לזהות את המקורות לזיהום SARS ומדענים עדיין לא זיהו את המקור לנגיף האבולה משנות השבעים של המאה הקודמת.

אעפ”י כן, חוקרים מטעם ארגון הבריאות העולמי שללו את הטענות כי דליפה ממעבדה בווהאן היא שהובילה לפרוץ המגפה. הם ערכו מחקר מקיף ביותר להערכת השערה זו וסיכמו כי לא סביר כי כך היה.

ארגון הבריאות העולמי הציע בעבר כי נגיף הקורונה התפתח בעטלפים ועבר לזן אחר ומשם לבני אדם, זאת על-בסיס הריצוף הגנטי של הנגיף. חלק גדול מהמקרים הראשונים של הנגיף בבני אדם נקשרו עם שוק מאכלי הים ביונאן ומדענים סברו כי הנגיף הגיע מבעלי חיים שנמכרו בשוק. עם זאת, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בסין דיווח כי נלקחו דגימות מהשוק והציעו כי הנגיף התפשט בשוק הנ”ל אך לא התחיל שם. החוקרים מטעם ארגון הבריאות העולמי אישרו כי ההתפרצות התפתחה בשוק, אך לא הצליחו לקבוע כיצד הנגיף הגיע לשם מלכתחילה.

מתוך הודעת ה-WHO

לידיעה במדסקייפ


הערת מערכת: לא בטוח שזה ירגיע את כל הקונספירציות שמתרוצצות ברשתות.. יש לקוות שאולי יוביל למודעות גבוהה יותר לסכנות של צריכת מזון מן החי.. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה