האם חיסונים כנגד נגיף הקורונה בטוחים לשימוש במדוכאי חיסון? (לידיעה במדסקייפ)

חיסונים כנגד נגיף הקורונה הפכו למציאות קיימת, כאשר עד כה אושרו כבר שני חיסונים לשימוש והיעילות המדווחת שלהם נעה סביב 95% בניסויים הקליניים. עם זאת, בדומה למחקרים קליניים התחלתיים אחרים, בין אם מדובר בתרופות או בחיסונים, חולים מדוכאי חיסון לא נכללו במחקרים שהובילו לאישור החיסונים ובשלב זה לא ידוע עד כמה החיסונים כנגד נגיף הקורונה בטוחים או יעילים באוכלוסיה גדולה זו.

פרופ’ אנתוני פאוצ’י, המומחה למחלות זיהומיות המוביל בארצות הברית, הסביר במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Hematology כי על חולים עם דיכוי מערכת החיסון, בין אם בשל כימותרפי או לאחר השתלת מח עצם, לתכנן לקבל את החיסון כאשר תהיה להם הזדמנות לכך.

בתגובה לשאלה מנשיאת הארגון, פרופ’ פאוצ’י הדגיש כי למרות שמדוכאי חיסון לא נכללו במחקרים להערכת החיסונים, חולים אלו צריכים לקבל את החיסון כנגד קורונה ולהערכתו יש מקום להמליץ להם לקבל את החיסון. פרופ’ פאוצ’י הוסיף כי בחולים תחת טיפול לדיכוי חיסוני, ההיסטוריה מלמדת כי לא צפויה תגובה משמעותית כמו אדם בעל מערכת חיסון תקינה, אך דרגה מסוימת של חסינות עדיפה על העדר כל חסינות.

הרושם הוא כי זהו אכן הקונצנזוס בקרב מומחים שלקחו חלק בראיון, כך שכל עוד לא מדובר בחיסון חי-מוחלש, החיסונים אינם כרוכים בסיכון מיוחד במדוכאי חיסון.

יש לעודד חולים, בני משפחה, חברים ואנשי צוות לקבל את החיסון. על רופאים לייעץ למטופליהם לקבל את החיסון בשלב מוקדם ולא מאוחר.

המומחים מסבירים כי ההמלצה שלהם היא כי כולם יקבלו את החיסון, גם אם היעילות שלו עשויה להיות פחותה בחלק מהאוכלוסיות. הם תומכים בגישה דומה לחלוטין לזו המקובלת עם מתן חיסונים כנגד שפעת, המומלצים בכל שנה לכלל הציבור. התווית הנגד היחידה לחיסון היא באלו עם היסטוריה של תגובה אלרגית חמורה לחיסון קודם.

עם זאת, חשוב לציין כי אין הנחיות מטעם ה-Food and Drug Administration או ה-Centers for Disease Control and Prevention בנוגע לשימוש בחיסונים במדוכאי חיסון. לאור העדר הנתונים, ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי על הרופאים יהיה לשקול את מתן החיסון בכל מקרה לגופו וכי על המטופלים להתייעץ עם הרופאים שלהם ולשקול את היתרונות האפשריים מול הסיכונים.

ועידת ה-Advisory Committee on Immunization Practices מטעם ה-CDC קראה לספק הנחיות נרחבות יותר לרופאים אודות אפשרות מתן החיסון לנשים הרות או מניקות, למדוכאי חיסון, או אלו עם היסטוריה של אלרגיות.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

אתם מוזמנים לסימפוזיון מדעי מרתק שהתקיים השבוע בשיבא תל השומר שעסק גם בסוגייה הזו , וכן בראיון שקיימנו עם ד”ר ענת וידר על סוגיות שונות הקשורות לחיסון של חברת פייזר .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה