התועלת של סגירת PFO בחולים לאחר אירוע מוחי עם תרומבופיליה (JACC: Cardiovascular Interventions)

בחולים עם תרומבופיליה ו-PFO (Patent Foramen Ovale) שפיתחו אירוע מוחי איסכמי ישנה תועלת לסגירת המום הלבבי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JACC: Cardiovascular Interventions.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי השילוב של PFO וקרישיות-יתר עשויה להביא לעליה גדולה יותר משמעותית בסיכון לתסחיף פרדוקסאלי. עם זאת, מחקרים אקראיים קודמים להערכת היעילות של סגירת PFO לא כללו את החולים הללו.

כעת השלימו החוקרים מחקר שכלל משתתפים עם אבחנה של PFO ותסחיף ממקור לא-ידוע, אשר גויסו למחקר בין ינואר 2005 ועד מרץ 2018. ניתוח רב-משתני שימש להערכת הסיכון היחסי להישנות בחולים לאחר סגירת PFO וחולים תחת טיפול תרופתי.

מדגם המחקר כלל 591 חולים עם תסחיף ממקור לא-ידוע ואבחנה של PFO. חציון משך המעקב עמד על 53 חודשים ואבחנה של תרומבופיליה לוותה בסיכון מוגבר משמעותית לאירועים חוזרים (יחס סיכון של 1.85, p=0.024).

החוקרים מדווחים כי סגירת PFO הייתה עדיפה על טיפול תרופתי בכלל החולים במחקר (יחס סיכון של 0.16, p<0.001).

מבין 134 החולים עם תרומבופיליה, החוקרים זיהו הבדל בסיכון לאירועים חוזרים בין חולים בהם בוצעה סגירה של ה-PFO (6 מבין 89 חולים) ואלו שקיבלו טיפול תרופתי (15 מבין 45 חולים) (יחס סיכון של 0.25, p=0.012).

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הפרוספקטיבי הגדול ביותר להערכת הסיכון לאירועים חוזרים בחולים עם קרישיות-יתר ותסחיף על-רקע PFO.

JACC: Cardiovascular Interventions. Published online December 7, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה