מהלך הקליני וגורמי סיכון לתמותה במטופלי הקורונה הראשונים בסין, עם מבט על הלב/מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

בדצמבר 2019 בעיר Wuhan , הבירה של מחוז Hubei בסין, פרצה מגיפה של  דלקת ריאות שסיבתה התבררה ב 07.01.2020כמחלת קורונה וירוס שנת 2019 ר”תCOVID-19כ-corona virus disease 2019 , הנגרמת על ידיוירוס שכונהSevereAcuteRespiratorySyndromeCoronaVirus2או בר”תSARS-CoV-2כיוון שגם גורם לסינדרום נשימתי חמור לעיתים.

מחלת COVID-19 לובשתמגוון רחב של ביטויים קלינייםכפי שידוע כיום


  • בין asymptomatic infection,

  • ל mild upper respiratory tract illness ,

  • לבין מיעוט עם severe viral pneumonia with respiratory failure , עד כשל רב מערכתי, פגיעה לבבית, כלייתית, כבדית, ואך מוות.

פרסומים רבים דיווחו על נתונים אפידמיולוגים ומאפיינים קליניים של מטופלי מחלת COVID-19 החדשה, המפחידה את כל העולם, אך גורמי הסיכון לשיעורי התמותה הגבוהים לעיתים, ותיאור מעמיק של המהלך הקליני, כולל תקופת הנשירההפצה (כ viral shedding) של הנגיף לא לגמרי ברורים.

מטרת המחקר:

לחקרבעת האשפוזאת:


  • גורמי הסיכון של תמותת האשפוז הגבוהה שנצפתה באותה העיר,

  • לתאר את המהלך הקליני של הסימפטומים,

  • תקופת הנשירההפצה של הנגיף מתוך החולה,

  • ותזמון השינויים בבדיקות המעבדה.

שיטות:

מחקר עוקבה רב מרכזי רטרוספקטיבי, מאותה עיר בה התפרצה המחלה, אשר כלל את כלל המאושפזים מאותם 2 מרכזים שקלטו את כל המטופליםJinyintan Hospital and Wuhan Pulmonary Hospital. נכללו במחקר כל המטופלים מעל גיל 18 עםCOVID-19, שאומת במעבדה כחיוביים לזיהום על ידי נגיףSARS-CoV-2, ואשר או שוחררו או נפטרו עד 31.01.2020.

נתוניםדמוגרפיים, מעבדתיים כולל דגימות עוקבות של גילוי RNA נגיפי, והטיפול, נקלטו מתוך הרשומה הרפואית המקוונת, והשוו ביןהשורדים לנפטרים. החוקרים השתמשו בשיטות סטטיסטיות שלunivariable and multivariable logistic regression  לחקר את גורמי הסיכון הכרוכים בתמותה אשפוזית.

לתוצאות ולמסקנות באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה