מומחים ממליצים להשלים בדיקות סקר לדיכאון לאחר לידה באבות (Pediatrics)

בדיקות סקר של אבות לזיהוי דיכאון לאחר-לידה חשובות בדיוק כמו בדיקות סקר של האימהות, כך טוענים מומחים וההנחיות הנוכחיות אינן מעודדות דיו רופאים לזהות אבות חדשים העשויים לסבול מהפרעה זו. במאמר מערכת שפורסם בכתב העת Pediatrics מציינים הכותבים כי הנחיות שפורסמו לאחרונה מטעם האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים וה-USPSTF (U.S. Preventive Services Task Force) המליצו לרופאי ילדים להשלים בדיקות סקר של אימהות לדיכאון לאחר-לידה, אך אין אזכור של הנושא בקרב האבות.

המומחים כותבים כי דיכאון בקרב אבות חדשים הינה בעיה נפוצה מאוד, שלעיתים קרובות אינה זוכה להתייחסות. למרות שאבות רבים חווים תסמיני דיכאון, מעטים יודעים כיצד לזהות את הסימנים או לשוחח עימם אודות הקשיים שלהם.

תסמיני דיכאון בקרב אבות בשנה הראשונה לאחר הלידה מוגדרים כדיכאון אבהי לאחר לידה. מחקרים קודמים העריכו כי שכיחות הבעיה נעה בין 2% ועד 25% מהאבות. עם זאת, אין קריטריונים אבחנתיים ברורים.

אבות עם דיכאון לאחר לידה נוטים פחות מאימהות לפנות לעזרה וחוסר מודעות אודות דיכאון אבהי לאחר-לידה עשוי להקשות עליהם עוד יותר להתמודד עם הבעיה.

הכותבים קוראים לתת את הדעת לחשיבות דיכאון לאחר לידה וממליצים כי רופאי ילדים יכללו גם את האבות בבדיקות הסקר לזיהוי דיכאון לאחר-לידה. הם ממליצים כי רופאי ילדים יסייעו בהדרכת הורים חדשים אודות נושא דיכאון אבהי לאחר-לידה וכן קוראים לפיתוח בדיקות סקר טובות יותר ולהסביר לרופאי ילדים על חשיבות המעקב עם הפניות למומחים במידת הצורך.

Pediatrics, online December 26, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה