יתרונות יוגה במהלך טיפול כימותרפי בנשים עם סרטן שד (מתוך כנס SABCS)

בנשים עם סרטן שד תחת טיפול כימותרפי, הקפדה על תרגילי יוגה עשויה להפחית את תסמיני בחילה והפרעות שינה ולשפר את התחושה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium.

מדגם המחקר כלל נשים עם סרטן שד בשלב IIII,, אשר היו מיועדות לטיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי או אדג’וונטי וחולקו באקראי להתחלה מיידית של תרגילי יוגה (12 שיעורי יוגה שבועיים, 22 נשים) או לאחר שלושה חודשים (קבוצת ביקורת, 20 נשים). שני-שליש מהנשים לא עסקו מעולם בתרגילי יוגה קודם לכן.

לאחר 12 שבועות, החוקרים מצאו כי היקף הבחילה היה נמוך יותר בקבוצת ההתערבות (p=0.014) וכן תועדו מגמות לכיוון שיפור מובהק סטטיסטית ביעילות שינה (p=0.075) ותחושת כללית (p=0.090) בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בנוסף, בנשים בקבוצת תרגילי יוגה עם איכות חיים גרועה יותר בתחילת המחקר תועד שיפור בעל מובהקת גבולית בחומרת דיכאון (p=0.05) לאחר שישה שבועות ומגמה לכיוון שיפור בתחושת הבריאות הגופנית לאחר 12 שבועות (p=0.094).

ממצאי המחקר מרמזים כי השתתפות בתרגילי יוגה שבועיים הינה התערבות ישימה בנשים עם סרטן שד תחת טיפול כימותרפי עם יתרונות רבים באוכלוסיה זו. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת יעילות תרגילי יוגה בהפחתת תסמינים על-רקע טיפול כימותרפי בנשים עם סרטן שד בשלב מוקדם.

מתוך כנס SABCS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה