ההשפעה של טיב הקשרים של בני נוער בבית ובבית הספר על המצב הבריאותי בבגרות (Pediatrics)

בני נוער החשים מובנים על-ידי ההורים והמורים שלהם ומדווחים על תחושת חיבור משמעותית יותר בבית ובבית הספר עשויים לגדול להיות מבוגרים בריאים יותר, כך עולה מנתונים חדשים מארצות הברית, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאחר ואין מידע רב אודות ההשפעות ארוכות הטווח של גורמים בגיל ההתבגרות המספקים הגנה על המצב הבריאותי בעתיד, הם ביקשו לבחון את ההשפעות של קשרים של מתבגרים עם הסביבה ובין המצב הבריאותי בבגרות.

החוקרים התבססו על נתונים מגל I וגל IV של ה-National Longitudinal Study of Adolescent to Adult Health (14,800 משתתפים). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשרים בין מערכות היחסים בבית ובבית הספר בקרב מתבגרים ובין התנהגויות העלולות לסכן את המצב הבריאותי וחוויות בבגרות, כולל מצוקה רגשית, מחשבות וניסיונות אובדניים, חשיפה לאלימות גופנית, אלימות גופנית ומינית מצד בן הזוג, מספר רב של שותפים ליחסי מין, שימוש בקונדום, אבחנה של זיהומים המועברים במגע מיני, שימוש לרעה בתרופות מרשם ושימוש בסמים אסורים לשימוש.

מניתוח הנתונים עלה כי תחושת חיבור לבית הספר בגיל ההתבגרות זוהתה כגורם מגן בבגרות, עם הפחתת המצוקה הרגשית והסיכוי למחשבות אובדניות, חשיפה לאלימות גופנית, מספר רב של שותפים ליחסי מין, אבחנה של זיהום המועבר במגע מיני, שימוש לרעה בתרופות מרשם ושימוש בסמים אסורים לשימוש.

בדומה, תחושת חיבור למשפחה הייתה בעלת השפעה מגנה מפני מצוקה רגשית, כל מדדי אלימות, כולל אלימות מצד בן זוג אינטימי, שותפים רבים ליחסי מין, אבחנה של זיהום המועבר במגע מיני, שימוש לרעה בתרופות מרשם ושימוש בסמים אסורים.

בהשוואה לאלו עם מדדים נמוכים להערכת תחושת החיבור בבית הספר ובבית, באלו עם מדדים גבוהים בשני המקומות נרשמה ירידה של 48% ו-66% בסיכוי להרגלים מסוכנים וחוויות העלולות לסכן את המצב הבריאותי בבגרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לתחושת החיבור בבית ובבית הספר עשויות להיות השפעות מגנות ארוכות-טווח מפני מגוון תוצאים בריאותיים הקשורים לבריאות נפשית, אלימות, התנהגות מינית ושימוש בחומרים.

Pediatrics 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה