מומחי ה-AAN ממליצים על טיפול התנהגותי לפני תרופות בחולים עם תסמונת טורט (מתוך כנס ה-AAN)

טיפול בתסמונת טורט צריך להתחיל בהתערבות התנהגותית מקיפה לטיפול בטיקים (Comprehensive Behavioral Intervention for Tics או CBIT), כך עולה מהנחיות חדשות מטעם ה-American Academy of Neurology, ללא טיפול תרופתי אלא במקרה של העדר תגובה הולמת ל-CBIT. יתרה מזאת, במקרים קלים של תסמונת טורט, בהם הטיקים לא מפריעים למהלך החיים התקין, ייתכן כי אין צורך כלל בטיפול.

צוות רב-מקצועי שכלל 9 רופאים, שני פסיכולוגים ושני נציגי מטופלים פיתח את ההנחיות הללו לטיפול. ההנחיות התבססו על סקירה שיטתית ועקבו אחר הליך ההיענות של ה-Institute of Medicine במטרה להבטיח שקיפות ומעורבות של החולים.

המסמך כולל 46 המלצות בנוגע להערכת וניהול טיקים בחולים עם תסמונת טורט והפרעת טיקים כרונית. אלו כללו המלצות בנושא ייעוץ אודות המהלך הטבעי של הפרעת טיקים, הדרכה של המורים והעמיתים, הערכה של תחלואה נלווית והערכה תקופתית חוזרת של הצורך בהמשך טיפול.

אפשרויות הטיפול צריכות להיות מותאמות אישית והבחירה תתקבל בעקבות החלטה משותפת בין המטופל, המטפל והרופא, לאחר התייחסות ליתרונות והנזקים של כל טיפול ונוכחות הפרעות נלוות. אפשרויות הטיפול כוללות מעקב זהיר, CBIT, או טיפול תרופתי.

טיפול CBIT כולל תכנית טיפול מותאמת, המורכבת מאימוני היפוך-הרגלים (Habit-Reversal Training), אימון הרפיה והתערבות תפקודית להתמודדות עם מצבים בהם חלה החמרה בטיקים. התכנית הבסיסית ניתנת לאורך שמונה מפגשים, אם כי לעיתים נדרש אימון ממושך יותר כאשר לחולים מודעות ירודה לטיקים או בנוכחות נטל כבד של סיבוכים פסיכיאטריים. טיפול CBIT כולל שני מרכיבים: אימון מודעות לזיהוי הדחפים והיפוך הרגלים לאימון החולים להתמודד עם הדחפים ללא הטיקים.

ההנחיות כוללות גם התייחסות לגירוי מוחי עמוק והמומחים מזהירים כי מרכזים מעטים מנוסים בטיפול זה בחולים עם תסמונת טורט ואין הסכמות אודות היעד המוחי האופטימאלי לטיפול בטיקים. ההמלצה היא לשמור אפשרות זו לחולים לאחר כישלון טיפול התנהגותי ותרופתי ולהשלים בדיקות סקר מקיפות לזיהוי החולים בהם התועלת הרבה יותר לצד הסיכון הנמוך ביותר משנית להתערבות.

בהנחיות נכללות גם המלצות כיצד להציע ולעקוב אחר טיפולים אלו. עוד נכללות המלצות אודות ההערכה והשימוש בגירוי מוחי עמוק במבוגרים עם טיקים חמורים ועמידים לטיפול וכן הצעות למחקר עתידי.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Neurology

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה