דפוסי התזונה עשויים להשפיע על הסיכון לתמותה (מתוך דו”ח Global Nutrition Report)

תזונה לקויה מצויה בראש רשימת הסיבות לתחלואה ברחבי העולם ואחראית לכ-20% ממקרי התמותה, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה ובעקבותיו קוראים המומחים לממשלות וגופים שונים לנקוט באמצעים נוספים לשיפור הרגלי האכילה.

החוקרים שהשלימו את דו”ח ה-Global Nutrition Report מסבירים כי דפוס תזונה הכולל מאכלים לא-בריאים, או צריכת מזון לא-מספקת כולל ילדים שאינם יכולים לינוק תורמים להפרעות תזונה ברחבי העולם.

דיאטה הינה אחד מגורמי הסיכון המובילים לתחלואה ותמותה ברחבי העולם יותר מזיהום אוויר ויותר מעישון. הרכב התזונה שלנו עשוי להוביל למותנו ולכן חשוב להשיב את מערכת המזון למסלול.

החוקרים בחנו נתונים מ-194 מדינות ומצאו כי העלויות של תת-תזונה עשויות להגיע ל-3.5 טריליון דולרים בכל שנה ברחבי העולם, בעוד שעלות עודף-משקל והשמנת-יתר עומדת על 500 מיליארד דולרים בשנה.

כל מדינה מתמודדת עם צורה מסוימת של הפרעות תזונה בין אם מדובר בילדים עם אנמיה או נמוכים לגילם, נשים בעלות עודף-משקל שאינן מקפידות על צריכת כמות מספקת של מזון בריא והשמנה במתבגרים.

מרבית המדינות אינן צפויות לענות על תשעת היעדים העולמיים בנושא תזונה, עליהם חתמו כיעד השגה עד שנת 2025, כולל השמנה במבוגרים וסוכרת, אנמיה ובריאות ילדים. אמנם חלה התקדמות בנושא, אך מדובר בשינוי מאוד איטי.

עם זאת, כעת יש נתונים טובים ומפורטים יותר, אשר יצרו הזדמנות חסרת תקדים להגיב בצורה יעילה. יוזמות באמסטרדם כללו מזרקות שתיה ציבוריות, הגבלת פרסום מוצרי מזון והנחיות אודות חטיפים בריאים בבתי ספר. כיום, שיעורי הימצאות עודף-משקל והשמנה מתייצבים באמסטרדם.

Global Nutrition Report 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה