נבגי Clostridium Difficile שורדים על מצעי בתי חולים גם לאחר כביסה רגילה (Infect Control Hosp Epidemiol.)

כביסה רגילה של מצעי בית חולים מותירה כ-60% מנבגי Clostridium difficile מאחור, עם סיכון מוגבר להדבקת כלי מיטה ומטופלים אחרים, כך עולה מנתונים חדשים מבריטניה, שפורסמו במהלך חודש אוקטובר בכתב העת Infection Control and Hospital Epidemiology.

להערכת ההשפעה של כביסה על נבגי Clostridium Difficile, החוקרים בדקו כלי מיטה נגועים באופן טבעי מחולים עם זיהום בחיידק וכן מצעים שהודבקו באופן נסיוני. המצעים נשטפו בהתאם למדיניות הכביסה הנוכחית של NHS (National Health Service).

באשר למצעים שהודגרו עם החיידקים, החוקרים בחנו תחילה את ההשפעות של רחצה ללא דטרגנט (מחזור בקרה), חשיפה של הנבגים לחום וחומרים המפורטים באופן ספציפי בפרוטוקול NHS ומצאו כי המצעים נותרו נגועים עד מאוד בנבגים.

לאחר רחצה עם הדטרגנט, המצעים שהוגדרו באופן מעבדתי עדיין הכילו 0-9 יחידות CFU (Colony-Forming Unis) לכל 25 סמ”ר. יתרה מזאת, כלי מיטה שהיו קודם לכן סטריליים ונכללו בערימת הכביסה עם המצעים שהודגרו עם החיידקים כללו 0-14 יחידות CFU לכל 25 סמ”ר. לכן, הרחצה לא רק לא הביאה לסטריליזציה של המצעים המקוריים, אלא גם הביאה להדבקת פריטים אחרים בסל הכביסה.

כאשר החוקרים שבו על הניסוי עם מצעים שהודבקו באופן טבעי בחיידקים וכובסו בהתאם לפרוטוקול NHS, התוצאות היו דומות. לפני הרחצה, המצעים הודבקו בממוצע –51 cfu/cm2 ולאחר הכביסה, ספירת הנבגים עמדה על 33 cfu/cm2.

החוקרים מסמכים וכותבים כי עיקור תרמי, כפי שנקבע בפרוטוקול ה-NHS, לא הספיק בכדי להביא לסטריליזציה של מצעים שנחשפו לנבגי Clostridium difficile.

Infect Control Hosp Epidemiol. Published online October 16, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה