בטיחות החלפה לטיפול אנטיביוטי פומי במקרים של אנדוקריטיס בלב שמאלי (N Engl J Med)

מהמחקר האקראי-מבוקר הגדול ביותר מסוגו בנושא דלקת זיהומית של פנים הלב (Infective Endocarditis) עולה כי בחולים יציבים עם זיהום של הלב השמאלי ניתן להחליף בבטחה מטיפול תוך-ורידי לטיפול אנטיביוטי פומי ולחסוך את השבועות הנדרשים לטיפול באשפוז. ממצאי המחקר הוצגו במהלך כנס ה-European Society of Cardiology ופורסמו בו-זמנית בכתב העת New England Journal of Medicine.

במסגרת המחקר האקראי, רב-מרכזי, העדר-נחיתות, נכללו 400 מבוגרים במצב יציב, עם אבחנה של זיהום פנים הלב השמאלי משנית ל-Streptococcus, Enterococcus faecalis, Staphylococcus aureus, או Coagulase-Negative Staphylococci, אשר קיבלו טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי. המשתתפים חולקו באקראי להמשך טיפול תוך-ורידי (199 חולים) או להחלפה לטיפול אנטיביוטי פומי (201 חולים).

בכל החולים, הטיפול האנטיביוטי ניתן דרך הוריד למשך לפחות עשרה ימים. במידת האפשר, חולים תחת טיפול פומי שוחררו לטיפול אמבולטורי. התוצא העיקרי כלל משלב של תמותה מכל-סיבה, ניתוח לבבי לא-מתוכנן, אירוע תסחיף, או הישנות בקטרמיה עם הפתוגן הראשוני, מרגע ההקצאה ועד שישה חודשים לאחר השלמת טיפול אנטיביוטי.

לאחר הקצאה אקראית, הטיפול האנטיביוטי הושלם לאחר חציון של 19 ימים בקבוצת הטיפול התוך-ורידי ולאחר 17 ימים בקבוצת הטיפול הפומי (P=0.48). התוצא המשולב העיקרי תועד ב-24 חולים (12.1%) בקבוצת הטיפול האנטיביוטי התוך-ורידי, בהשוואה ל-18 חולים (9.0%) תחת טיפול אנטיביוטי פומי (הבדל של 3.1% בין הקבוצות, p=0.40), הבדל שלא ענה על קריטריוני העדר-נחיתות.

החוקרים כותבים כי בחולים עם זיהום פנים הלב בצד השמאלי של הלב, אשר היו במצב יציב, החלפה לטיפול אנטיביוטי פומי נמצאה לא-נחותה, בהשוואה להמשך טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי.

N Engl J Med. Published online August 28, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה