ועדה מטעם ה-AHA ממליצה להדריך רופאים בנושאי ייעוץ תזונתי (Circulation)

הכשרת רופאים בנושאי דיאטה ותזונה וכן פיתוח מודלים לטיפול משותף למתן ייעוץ תזונתי יפחית את הנטל הכלכלי והרפואי של מחלה טרשתית קרדיווסקולארית לדרגה שלא תועדה בעבר, כך על-פי ועדה מדעית מטעם ה-AHA (American Heart Association).

למרות עדויות בולטות לפיהן איכות הדיאטה משפיעה משמעותית על הסיכון למחלה טרשתית קרדיווסקולארית, דפוסי תזונה לא-בריאים עדיין מהווים גורם תורם משמעותי לבריאות הציבור והנטל הכלכלי של מחלה טרשתית קרדיווסקולארית בארצות הברית.

מעדויות עולה  כי רופאים מוכנים לקחת על עצמם את המשימה הנ”ל, אך רבים מדווחים כי חסר להם ידע והכשרה מספקים בנושא. יש עדויות לפערים גדולים ועקביים בהדרכה תזונתית של אנשי צוות רפואי בארצות הברית.

לדוגמא, מסקר שפורסם לאחרונה עלה כי רק 14% מהמתמחים ברפואה פנימית דיווחו כי חשו בטוחים דיו לייעץ למטופליהם בנושאי תזונה. בסקר בקרב מנהלי תכניות השתלמות בקרדיולוגיה, רק 44% דיווחו כי נתנו הרצאה תזונתית ורק 27% מהמשתלמים הוותיקים זכרו הרצאה בנושא.

ה-National Academy of Sciences ממליץ לכלול בלימודי הרפואה לפחות 25 שעות הרצאה בנושא הדרכה תזונתית, אך מסקר משנת 2013 עלה כי רק 71% מבתי הספר לרפואה עמדו ביעד זה וכי 36% סיפקו פחות ממחצית מההיקף המומלץ.

בהצהרה מטעם ה-ACC (American College of Cardiology) אודות הכישורים הבסיסיים להכשרה בנושאי קרדיולוגיה מונעת, הומלץ כי המתמחים יכירו את עקרונות הערכה תזונתית והערכה וטיפול בהשמנה, כולל חשיבות טיפול תרופתי וניתוח בריאטרי. עוד הומלץ כי ירכשו כישורים למניעה וטיפול ביתר לחץ דם, דיסליפידמיה, שימוש בטבק, השמנה וסוכרת, אך לא צוין מפורשת נושא ידע תזונתי.

עם זאת, המומחים טוענים כי הגיע העת לשינוי וכעת רפורמות גדולות בלימודי רפואה ולאחר סיום הלימודים נועדו להכין טוב יותר את הרופאים למאה ה-21. תזונה הינה מדע דינאמי עם בסיס עדויות המתפתח במהירות ודורש עדכון מתמשך. המומחים מפרטים את הכישורים הנדרשים בנושא, המהווים את הבסיס המרכזי, בשילוב עם אפשרויות גמישות לידע וכישורים מתקדמים וכוללים ארגז כלים למנהלי תכניות בבתי ספר לרפואה ותכניות התמחות והשתלמות.

Circulation. Published online April 30, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה