במהלך העשורים האחרונים חלו שינויים בסטנדרטים המקובלים להגדרת יופי (JAMA Dermatol)

במהלך שלושת העשורים האחרונים, אמריקאים למדו להעריך יופי בסוגי עור שונים וגילאים שונים, אם ניתן לשפוט זאת על-סמך המגזין People. במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים החוקרים כי המגזין כולל מספר רב יותר של מפורסמים שאינם-לבנים ואנשים מבוגרים יותר ברשימת האנשים היפים ביותר בימים אלו.

העדפות יופי הן שילוב המבוסס על תהליך קוגניטיבי בסיסי ותהליך נלמד. ייחודיות, תרבות והיסטוריה חשובים כולם בהערכת יופי, וכאשר בוחנים תרביות שונות ותקופות זמן שונות, ניתן לזהות שינויים בתפישת היופי.

החוקרים בחנו את כתב העת People, לו קהל הקוראים הגדול ביותר בארצות הברית ואחד מעשרת העיתונים המובילים. הם ניתחו את רשימות האנשים היפים בעולם בשנת 1990 ובשנת 2017, תוך השוואת מאפיינים דוגמת גיל, מין, גזע, סוג עור, צבע שיער, צבע עיניים ומצבים עוריים נראים לעין. הם השוו 50 מפורסמים ברשימה בשנת 1990 ל-135 מפורסמים ברשימה בשנת 2017.

החוקרים מצאו כי הגיל הממוצע עלה מ-33 שנים ב-1990 ל-39 שנים בשנת 2017, ושיעור המפורסמים הלא-לבנים עלה מ-24% ל-40%.

שיעור המפורסמים מגזע מעורב עלה מאחד בשנת 1990 ל-14 בשנת 2017. כמו כן, החוקרים מצאו כי שיעור האנשים עם עור בהיר או לבן-קרמי ירד מ-88% בשנת 1990 ל-70% בשנת 2017, בעוד ששיעור האנשים עם גוון עור חום בינוני עד חום כהה עלה מ-12% ל-30%.

החוקרים מתכננים להתחיל פרויקט להערכת ההשפעה של יופי על האנשים עם הזמן, כאשר הם מתבגרים. לדוגמא, ילד עשוי לקבל יחס שונה בגיל צעיר, דבר העשוי להשפיע על ההתייחסות בשלב מאוחר יותר במהלך חייו.

JAMA Dermatol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה