הנחיות עדכניות מטעם ה-CDC בנוגע לזיהום בנגיף זיקה בהיריון (MMWR)

במאמר שפורסם בכתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report מפרטים מומחי ה-CDC את הנחיות הביניים העדכניות בנוגע לטיפול בנשים הרות עם חשד לחשיפה לנגיף זיקה.

עדכון ההנחיות בוצע בתגובה לירידה בשיעורי הימצאות המחלה באמריקה ועדויות לפיהן על אפשרות זיהוי ממושכת של נוגדני IgM כגד הנגיף.

ההנחיות נוגעות גם לקושי בפרשנות מדויקת של תוצאות בדיקות לנגיף זיקה. הירידה בשכיחות זיקה מעלה את הסיכויים לתוצאות חיוביות-שגויות ועדויות חדשות מעידות כי נוגדנים לנגיף ניתנים לזיהוי מעבר ל-12 שבועות לאחר הזיהום. לכן, נוכחות הנוגדנים אינה מבחינה באופן מדויק בין זיהום בנגיף זיקה שאירע טרם ההיריון ובין זיהום במהלך ההיריון.

להלן עיקרי ההמלצות:

·         יש לשאול את כל הנשים ההרות בארצות הברית ושטחיה אודות חשיפה אפשרית לנגיף זיקה לפני ובמהלך היריון בכל ביקור לאורך ההיריון. על המטפלים לשאול אודות תסמיני זיקה (חום, פריחה, כאבי מפרקים ודלקת לחמית).

·         נשים הרות צריכות להימנע מטיולים לאזורים בסיכון להדבקה בנגיף זיקה. במידה ובני הזוג המיניים שלהן חיים באזור זה, אזי על נשים הרות להשתמש בקונדומים או להימנע מיחסי מין במהלך ההיריון.

·         בנשים הרות עם חשיפה לאחרונה לנגיף זיקה ותסמיני זיקה יש להשלים בדיקת NAT (Nucleic Acid Test) של הדם והשתן ובדיקת IgM מוקדם ככל הניתן, לאורך 12 שבועות לאחר הופעת התסמינים.

·         בנשים הרות ללא תסמינים אך עם המשך חשיפה אפשרית לנגיף זיקה, בדיקות נוגדני IgM אינן מומלצות עוד באופן שגרתי; יש להציע בדיקת NAT שלוש פעמים במהלך ההיריון, אם כי המועד האופטימאלי ותדירות הבדיקות אינם ידועים.

·         בנשים הרות ללא תסמינים עם חשיפה אפשרית לאחרונה לזיקה, בדיקה שגרתית לנגיף אינה מומלצת, אך ניתן לשקול זאת במסגרת תהליכי קבלת החלטות משותפים.

·         בנשים הרות עם חשיפה אפשרית לאחרונה לזיהום בנגיף זיקה, עם ממצאים מרמזים לתסמונת זיקה מולדת בעובר, יש להשלים בדיקות NAT ו-IgM אצל האם.

·         בנשים לא-הרות עם חשיפה מתמשכת לנגיף זיקה, בדיקת IgM לנגיף זיקה אינה נדרשת לביסוס רמות IgM בסיסיות כחלק מייעוץ לפני היריון.

ה-CDC ממליץ למטפלים לייעץ לנשים אודות הסיכונים והתועלת של בדיקות לנגיף זיקה באמצעות מודל קבלת החלטות משותף.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. Published online July 24, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה