הערכת בטיחות ויעילות Lorcaserin עם Phentermine להפחתת משקל (Obesity)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תוספת Phentermine ל-Lorcaserin הובילה להגברת הפחתת משקל בטווח הקצר, ללא עליה בהיארעות תופעות לוואי סרטונרגיות אפשריות עם זאת, מתן Phentermine פעמיים ביום לווה בשיעור גבוה יותר של הפסקת הטיפול, בהשוואה לטיפול ב-Lorcaserin בלבד או משלב Lorcaserin (בלוויק) עם Phentermine (רזין) פעם ביום .

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הסבילות קצרת הטווח של Lorcaserin בלבד או עם שני משטרי טיפול ב-Phentermine. הם השלימו מחקר בן 12 שבועות, אקראי, כפל-סמיות, שכלל 238 משתתפים ללא-סוכרת עם השמנה או עודף-משל ולפחות מחלה נלווית אחת. המשתתפים חולו באראי לטיפול ב-Lorcaerin במינון 10 מ”ג, פעמיים ביום, בלבד, או בשילוב עם Phentermine במינון 15 מ”ג פעם ביום או 15 מ”ג פעמיים ביום.

מבין 238 משתתפים שחולקו באקראי, 235 טופלו במסגרת המחקר ומהם 94 דיווחו על תופעות לוואי סרטונרגיות אפשריות: 37.2% תחת טיפול ב-Lorcaserin פעמיים ביום, 42.3% תחת טיפול משולב ב-Lorcaserin עם Phentermin פעם ביום ו-40.5% תחת משלב Lorcaserin עם Phentermine פעמיים ביום.

אירועים חריגים שהובילו להפסת הטיפול דווחו בשכיחות גבוהה כמעט כפליים עם טיפול ב-Lorcaseerin בלבד, Lorcaserin עם Phentermine פעמיים ביום, בהשוואה לטיפול ב-Lorcaserin פעמיים ביום. הירידה הממוצעת במשקל הגוף עמדה על 3.5 ק”ג (3.3%), 7.0 ק”ג (6.7%) ו-7.6 ק”ג (7.2%) עם Lorcaserin פעמיים ביום בלבד, Lorcaserin פעמיים ביום עם Phentermine פעם ביום ו-Lorcaserin פעמיים ביום עם Phentermine פעמיים ביום, בהתאמה. ירידה של לפחות 5% במשקל הגוף תועדה ב-28.2%, 59% ו-70.9% מהחולים, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספת Phentermine ל-Lorcaserin הגדילה ירידה קצרת-טווח במשקל הגוף, ללא עליה בהיארעות אירועים חריגים סרטונרגיים אפשריים;; עם זאת, הטיפול ב-Phentermine פעמיים ביום לווה בשיעורי הפסקת טיפול גבוהים יותר.

Obesity (Silver Spring). 2017 May;25(5):857-865

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה