טיפול ב-Pirfenidone מפחית אשפוזים של חולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופטי (Am J Respir Crit Care Med)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine מדווחים חוקרים כי מניתוח נתונים משלושה מחקרים בשלב 3 להערכת חולי IPF (Idiopathic Pulmonary Fibrosis), עולה כי טיפול ב- Pirfenidone(אסברייט) הפחית את הסיכון לאשפוז לא-אקלטיבי על-רקע נשימתי לאורך שנה אחת. בקרב חולים שאושפזו מכל-סיבה, הטיפול התרופתי לווה בסיכון נמוך יותר לתמותה לאחר האשפוז.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את הסיכון לאשפוז לא-אלקטיבי לפי סוג (כל-סיבה, סיבה נשימתית, סיבה לא-נשימתית) ותמותה לאחר אשפוז עם טיפול ב- Pirfenidone לעומת פלסבו, לאורך 52 שבועות. הם התבססו על נתונים משלושה מחקרים בשלב 3 להערכת חולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופטי.

החוקרים אספו את הנתונים אודות 623 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Pirfenidone (במינון 2403 מ”ג/יום) ו-624 חולים בקבוצת הפלסבו במחקרי CAPACITY ו ASCEND. במהלך המחקר נבחן הסיכון לאשפוז לאורך 52 שבועות. בקרב החולים שאושפזו במהלך תקופת המחקר, החוקרים בחנו את הסיכון לתמותה לאחר-אשפוז.

מדגם המחקר כלל 1,247 חולים (692 חולים ממחקר CAPACITY ו-555 חולים ממחקר ASCEND). הטיפול ב- Pirfenidone לווה בסיכון נמוך יותר לאשפוז על-רקע נשימתי, בהשוואה לפלסבו (7% לעומת 12%, יחס סיכון של 0.52), אך לא אשפוז מכל-סיבה או אשפוז מסיבה לא-נשימתית. בקרב חולים שאושפזו מכל-סיבה, הטיפול ב- Pirfenidone לווה בסיכון נמוך יותר לתמותה לאחר אשפוז בניתוח מותאם (יחס סיכון של 0.56).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם פיברוזיס ריאתי אידיופטי, הטיפול ב- Pirfenidone לווה בסיכון נמוך יותר לאשפוז על-רקע נשימתי ולתמותה לאחר האשפוז.

Am J Respir Crit Care Med. 2017 May 4.

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה