שיעור נמוך יותר של אירועים מוחיים לאחר TAVI בהשוואה לניתוח להחלפת מסתם (מתוך כנס ה-EuroPCR)

שיעור האירועים המוחיים 30 ימים לאחר התערבות TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation) היה נמוך יותר בהשוואה לניתוח להחלפת מסתם במחקר SUTRAVI, כך מדווחים חוקרים בכנס ה-EuroPCR (European Association of Percutaneous Cardiovascular Interventions).

הממצאים העיקריים ממחקר SUTRAVI העידו כי פרוצדורת TAVI עם התקני CoreValve או Evolut R הובילו לתוצאות לא-נחותות בהשוואה לניתוח מבחינת תמותה מכל-סיבה או אירוע מוחי עם מוגבלות לאחר שנתיים.

בניתוח הנתונים הנוכחי, ועדה חיצונית ובלתי-תלויה בחנה את כל האירועים הנוירולוגים, כולל אירועים מוחיים ואנצפלופתיה, על-פי הגדרות VARC-2. בסיכומו של דבר, 28 חולים לאחר TAVI (בגיל ממוצע של 78.5 שנים) ו-43 חולים לאחר התערבות ניתוחית (בגיל ממוצע של 80.3 שנים) אובחנו עם אירוע מוחי מוקדם (בתוך 30 ימים מהפרוצדורה).

בקבוצת החולים בסיכון בינוני, שיעור האירועים המוחיים עמד על 3.3% בקבוצת TAVI ועל 5.4% בקבוצת ההתערבות הניתוחית לאחר 30 ימים, ללא הבדלים בשיעור האירועים המוחיים לאחר שנתיים (6.3% לעומת 8.0%). שיעור אירועים מוחיים לא-מגבילים היה גם כן דומה לאחר 30 ימים ולאחר שנתיים. עם זאת, ההבדלים בשיעור האירועים המוחיים המגבילים לאחר 30 ימים היה כמעט מובהק סטטיסטית (1.2% לעומת 2.4%).

מרבית האירועים המוחיים המגבילים תועדו סביב הפרוצדורה בקבוצת TAVI, כאשר רק מקרה אחד תועד 24 ימים לאחר ההתערבות, בעוד שאירועים אלו תועדו בימים 4, 5, 6 ומעבר לכך בקבוצת החולים לאחר התערבות ניתוחית.

לאחר שנה אחת, שיעורי התמותה מכל-סיבה היו דומים בשתי הקבוצות עם אירוע מוחי מוקדם (17.9% לעומת 14.6% עם TAVI או ניתוח) או אנצפלופתיה מוקדמת (22.1% לעומת 16.5%, בהתאמה).

החוקרים לא זיהו הבדלים בסיסיים או הבדלים בפרוצדורה בין הקבוצות, שיסייעו בזיהוי חולים בסיכון מוגבר לאירוע מוחי מוקדם. המשתנים כללו אך לא היו מוגבלים למין, גיל, מדד סיכון STS (Society of Thoracic Surgeons), סוכרת, היסטוריה של יתר לחץ דם, צורך ברה-וסקולריזציה, או השתלת למעלה ממסתם אחד.

החוקרים לא הצליחו לזהות הבדלים בין הקבוצות, ולכן הסיכון האמור תקף לכלל החולים בהם מטפלים בגישת TAVI או החלפת מסתם בניתוח.

מתוך כנס ה-EuroPCR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה