במאמר המתפרסם היום באתר “הארץ” מדווחת ד”ר סיגל עדן, מרצה בכירה במגמה לחינוך מיוחד בביה”ס לחינוך, אוניברסיטת בר?אילן, על תכנית התערבות מתווכת מחשב במטרה לשפר יכולת פרו?חברתית אצל ילדים צעירים בספקטרום האוטיסטי ולהשוות בינם לבין ילדים בהתפתחות תקינה.
במחקר השתתפו 58 ילדים , מחציתם בספקטרום האוטיסטי שבהם נבדק אם התערבות כזו, המבוססת על עקרונות CBT , עם וללא שימוש בתוכנה ממוחשבת משפרת את התפקוד החברתי של הילדים. התוצאות הצביעו על שיפור כאשר בחלק מהמדדים תת הקבוצה שעשתה שימוש במערכות ממוחשבות השיגה שיפור גדול יותר מהקבוצה שטופלה על בסיס אותם עקרונות CBT באמצעים לא ממוחשבים.
המחברת מסכמת כי “ממצא זה מדגיש את היעילות והיתרון המשמעותי של שימוש בטכנולוגיה בעבודה עם ילדים בספקטרום האוטיסטי” .
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!