השוואת יעילות ובטיחות Letrozole אל מול Anastrozole בטיפול בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד (Journal of Clinical Oncology)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד מוקדם, חיובי לקולטנים להורמונים, עם מעורבות קשריות לימפה, לא הודגמו הבדלים משמעותיים ביעילות או בבטיחות Letrozole (פמרה) ו-Anastrozole (ארימידקס).

במסגרת המחקר נכללו נשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד מוקדם, חיובי לקולטנים להורמונים וחיובי למעורבות קשרית לימפה. המשתתפות חולקו באקראי לטיפול אדג’וונטי ב-Letrozole או Anastrozole, שניתנו פעם ביום למשך חמש שנים או עד להישנות המחלה. הנשים סווגו על-בסיס מספר קשריות לימפה מעורבות ומצב EGFR2. התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים ותוצאי הסיום המשניים העיקריים כללו הישרדות כוללת ובטיחות.

מדגם המחקר כלל 4,136 נשים, שחולקו באקראי לטיפול ב-Letrozole (2,061 נשים) או Anastrozole(2,075 נשים). הניתוח הסופי כלל 709 אירועי הישרדות ללא-המחלה (341 בקבוצת Letrozole, או 16.5%; 368 בקבוצת Anastrozole, או 17.7%). שיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים עמדו על 84.9% עם Letrozole לעומת 82.9% עם Anastrozole (יחס סיכון של 0.93).

מניתוח הנתונים עלו שיעורי הישרדות ללא-מחלה דומים עם Anastrozole ו-Letrozole בכל תתי הקבוצות שנבחנו. שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 89.9% עם Letrozole לעומת 89.2% עם Anastrozole (יחס סיכון של 0.98).

האירועים החריגים הנפוצים בדרגה 3-4 (מעל 5% מהחולים) כללו כאבי מפרקים (3.9% עם Letrozole לעומת 3.3% עם Anastrozole ו-48.2% לעומת 47.9% מכלל האירועים החריגים), יתר לחץ דם (1.2% לעומת 1.0%), גלי חום (0.8% לעומת 0.4%), כאבי שרירים (0.8% לעומת 0.7%), קוצר נשימה (0.8% לעומת 0.5%) ודיכאון (0.8% לעומת 0.6%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי Letrozole לא נמצא עדיף משמעותית מבחינת יעילות או בטיחות, בהשוואה ל-Anastrozole בנשים עם סרטן שד מוקדם, חיובי לקולטנים, עם מעורבות קשריות לימפה.

Journal of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה