סבילות גבוהה לכאב עשויה לעמוד בבסיס מקרים רבים של אוטם לבבי שלא זוהה (J Am Heart Assoc)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת דצמבר של כתב העת Journal of the American Heart Association, עולה כי בחולים הסובלים טוב יותר כאב סיכוי גדול יותר לאוטם לבבי שלא יזוהה, כולל אוטם לבבי שקט, ובאלו הסובלים כאב פחות טוב סיכוי גבוה יותר לזיהוי אוטם לבבי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 4,849 משתתפים שלקחו חלק במחקר Tromso Study בנורבגיה בין 2007-2008 והשלימו בדיקת אק”ג ומבחן CPT (Cold Pressor Test). גיל המשתתפים הממוצע עמד על 62 שנים.

בנשים תועד סיכוי נמוך יותר לאוטם שריר הלב, בהשוואה לגברים (7% לעומת 19%), אך חלק גדול יותר ממקרי אוטם לבבי לא זוהו בנשים, בהשוואה לגברים (75% לעומת 58%). בסיכומו של דבר, 387 משתתפים (8%) אובחנו עם אוטם לבבי שלא זוהה ו-227 משתתפים (4.7%) אובחנו עם אוטם לבבי שזוהה.

נשים נטו יותר מגברים להפסיק את מבחן הכאב (38% לעומת 23%). בסיכומו של דבר, בגברים ובנשים תועד סיכוי נמוך ב-36% להפסקת מבחן כאב (יחס סיכון של 0.64), לאחר תקנון לגיל ומין, במידה ופיתחו אוטם לבבי לא-מזוהה, בהשוואה לאלו עם אוטם לבבי מזוהה.

מניתוח מעמיק של הנתונים עלה כי בנשים תועד סיכוי נמוך ב-48% להפסקת המבחן במידה ופיתחו אוטם לבבי לא-מזוהה, בהשוואה לאלו שפיתחו אוטם לבבי מזוהה, אך קשר זה לא היה מובהק סטטיסטית בגברים.

לאחר תקנון גם ללחץ דם סיסטולי, תרופות לאיזון יתר לחץ דם, סוכרת, עישון, מוגבלות גופנית ופעילות גופנית, הקשר נחלש ולא היה מובהק סטטיסטית.

J Am Heart Assoc 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה