סקר חווית המטופל במחלקות אשפוז: שיבא ובילינסון בראש, קפלן ולניאדו בתחתית (משרד הבריאות)

מקור: הודעת משרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם אמש את סקר חווית המטופל במחלקות האשפוז בבתי החולים. בסקר השתתפו כ-11,000 מטופלים מ-23 בתי חולים.

מתוצאות הסקר עולה שבילינסון ושיבא מובילים בציון המשוקלל, בעוד שקפלן ולניאדו נמצאות בתחתחת הרשימה.

עיבוד הנתונים נעשה על פי ששת המדדים שהוגדרו בחוזר המנכ”ל לשיפור חווית המטופל במערכת הבריאות. כל מדד חושב כממוצע של אחוז המטופלים המרוצים (2TOP) בקרב בעלי הדעה בכל אחת מהשאלות הרלבנטיות. כמו כן, נבדקה המהימנות הפנימית של כל מדד (אלפא קרונבך).

ממצאים לאומיים:שיעור המרוצים (2TOP) בכל אחד מהמדדים: יחס וכבוד למטופל (84%), מתן מידע והסברים (80%), רצף הטיפול (78%), תנאים סביבתיים (76%), יעילות (80%). בנוסף נבחנו שלוש שאלות תוצאה: שביעות רצון כללית (73%), נכונות להמליץ על בית החולים (72%), הרגשת המטופל שהוא טופל בידיים טובות (85%). בהשוואה בין תוצאות 2016 ל2014 קיים שיפור קל (אך מובהק) בששת המדדים הרוחביים ובשאלת הרגשת הטיפול בידיים טובות וירידה קלה במדדי התוצאה.

השוואה בין בתי חולים לפי גודלם נמצאו הבדלים מובהקים בין קבוצות בתי החולים כאשר קיים יתרון לבתי החולים הגדולים ברוב הפרמטרים בהשוואה לבתי החולים הקטנים ובתי החולים בגודל בינוני.

בהשוואה בין סוג המחלקות, המחלקות הפנימיות מקבלות ציונים נמוכים יותר ברוב הפרמטרים שנבחנו בהשוואה למחלקות הכירורגיות ושאר המחלקות אך ניכר שהמחלקות הפנימיות השתפרו ברוב הפרמטרים בהשוואה לשנת 2014.

להודעת המשרד

לטבלת הציונים המשוקללת של כלל בתי החולים שהשתתפו בסקר

הערת המערכת: יש לברך על הסקר החשוב הזה אך כדאי לזכור שהוא עדיין סקר בלבד ואין בו בכדי להציג נתונים “קשים” של זיהומים, תמותה, הצלחה טיפולית ועוד. הגיע הזמן שמשרד הבריאות יבחן ויציג, הן לצרכי ציבור והן לצורך בקרה ושיפור בבתי החולים את הנתונים הללו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה