טיפול אגרסיבי לאיזון לחץ דם אינו צפוי למנוע הישנות פרפור פרוזדורים לאחר אבלציה (מתוך כנס מטעם ה- American Heart Association)

איזון אגרסיבי של לחץ הדם בחודשים טרם אבלציה מתוכננת לפרפור פרוזדורים לא הפחית את הסיכון להישנות פרפור פרוזדורים שלושה חודשים לאחר הפרוצדורה, כך מדווחים חוקרים בכנס מטעם ה-AHA (American Heart Association).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יתר לחץ דם הינו גורם סיכון לפרפור פרוזדורים ועומד בבסיס 20% מהסיכון המיוחס לפרפור פרוזדורים. יתר לחץ דם עשוי להחמיר הן את הטריגרים והן עשוי לשמש כסובסטרט בפרוזדור הנדרש להתחלת והמשך פרפור פרוזדורים. איזון אגרסיבי של לחץ הדם עשוי למנוע מקרים אלו.

במסגרת המחקר הנוכחי חולקו חולים באקראי לטיפול אגרסיבי לאיזון לחץ הדם או טיפול סטנדרטי לפני ואחרי אבלציה של פרפור פרוזדורים. התוצא העיקרי היה הזמן עד הישנות תסמינית של פרפור פרוזדורים במשך למעלה מ-30 שניות שלושה חודשים לאחר אבלציה. התוצאים המשניים כללו הישנות כלשהי של פרפור פרוזדורים לאחר ההקצאה האקראית, פניה לחדר מיון, אשפוז בשל פרפור פרוזדורים, אירועים תרומבואמבוליים ואיכות חיים.

מדגם  המחקר כלל 173 חולים בתקופה שבין יולי 2011 ועד אוקטובר 2015, שהשלימו אבלציה באמצעות צנתר. בתחילת המחקר, הגיל הממוצע של המשתתפים במחקר עמד על 59.7 שנים; 128 היו גברים (74%), 130 עם היסטוריה של יתר לחץ דם ו-99 חולים עם פרפור פרוזדורים התקפי. הקוטר הממוצע של הפרוזדור השמאלי עמד על 41.6 מ”מ.

בחולים בקבוצת הטיפול האגרסיבי נרשמה ירידה בלחץ הדם הממוצע ל-123.2/80.8 מ”מ כספית לאחר שישה חודשים, בעוד שבחולים בקבוצת הביקורת תועד לחץ דם ממוצע של 135.4/76.7 מ”מ כספית. לחץ הדם עלה מעט בקבוצת הטיפול האגרסיבי, בעוד שבקבוצת הטיפול הסטנדרטי תועדה ירידה קלה בלחץ הדם באותה עת. כרבע מהחולים בקבוצת ההתערבות פיתחו תת לחץ דם.

באשר לתוצא העיקרי של הזמן עד הישנות תסמינית של פרפור פרוזדורים/טכיקרדיה פרוזדורית/רפרוף פרוזדורים שלושה חודשים לאחר אבלציה, בשתי הקבוצות תועדה היארעות של כ-60% לאחר 24 חודשים. כרבע מכלל החולים פנו לחדר מיון על-רקע פרפור פרוזדורים וכ-10% אושפזו על-רקע הפרעת הקצב.

החוקרים מציינים כי משך הטיפול טרם האבלציה עמד על 3.5 חודשים (חציון) וייתכן כי לא הוביל להשפעה מספקת. 

מתוך כנס מטעם ה- American Heart Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה