הערכת תוצאות Anakinra במקרים של הישנות דלקת קרום הלב בחולים עם עמידות לקולכיצין ותלות בסטרואידים (JAMA)

מנתונים מוקדמים שפורסמו בכתב העת JAMA עולה כי בחולים עם הישנות דלקת קרום הלב ועמידות לקולכיצין, עם תלות בקורטיקוסטרואידים, הטיפול ב- Anakinra (קינרט) בהשוואה לפלסבו הוביל להפחתת הסיכון להישנות דלקת קרום הלב.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של Anakinra בטיפול בחולים עם הישנות דלקת קרום הלב, העמידה לטיפול בקולכיצין, עם תלות בקורטיקוסטרואידים. מדובר במחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אקראי, שכלל 21 חולים משלושה מרכזים באיטליה, בתקופה שבין יוני ועד נובמבר 2014. החוקרים התמקדו בחולים עם לפחות שלוש הישנויות דלקת קרום הלב, עליה ברמות CRP, עמידות לקולכיצין ותלות בקורטיקוסטרואידים.

Anakinra ניתן במינון 2 מ”ג/ק”ג כל יום, במינון של עד 100 מ”ג, למשך חודשיים, לאחר מכן, חולים שהגיבו לטיפול עם הפוגה בדלקת חולקו באקראי להמשך טיפול ב- Anakinra (11 חולים) או מעבר לפלסבו (10 חולים) למשך שישה חודשים או עד הישנות דלקת קרום הלב.

התוצא העיקרי היה הישנות דלקת קרום הלב והזמן עד להישנות לאחר ההקצאה האקראית.

11 חולים (7 נשים) חולקו באקראי ל- Anakinra (גיל ממוצע של 46.5 שנים); 10 חולים (7 נשים) חולקו באקראי לפלסבו (גיל ממוצע של 44 שנים). כל החולים היו במעקב למשך 12 חודשים. חציון משך המעקב עמד על 14 חודשים. הישנות דלקת קרום הלב תועדה ב-90% מהחולים בקבוצת הפלסבו וב-18.2% מהחולים בקבוצת ההתערבות (הבדל בשיעורי היארעות של 1.95%-). חציון הזמן ללא התלקחות עמד על 72 ימים לאחר ההקצאה האקראית בקבוצת הפלסבו וטרם נקבע בקבוצת הטיפול ב- Anakinra.

במהלך הטיפול ב- Anakinra, 20 מבין 21 חולים פיתחו תגובה עורית מקומית זמנית: חולה אחד פיתח הרפס זוסטר (4.8%), בשלושה חולים תועדה עליה באנזימי לב (14.3%) ובחולה אחד תועדה נוירופתיה אופטית איסכמית (4.8%). אף אחד מהחולים לא הפסיק באופן קבוע את הטיפול הפעיל.

לא תועדו אירועים חריגים במהלך הטיפול בפלסבו.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר להערכת הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של Anakinra במקרים אלו.

JAMA. 2016;316(18):1906-1912

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה