אלדקטון משפר יכולת גופנית בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל (J Am Coll Cardiol)

מנתונים חדשים עולה כי תוספת Spironolactone (אלדקטון) לטיפול הסטנדרטי בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור ויכולת גופנית ירודה הובילה לשיפור משמעותי ביכולת התפקודית עד לתום שישה חודשי טיפול.

במחקר STRUCTURE (Spironolactone in Myocardial Dysfunction With Reduced Exercise Capacity) נבחן אלדקטון במינון 25 מ”ג ביום למשך שישה חודשים להערכת ההשפעות של הטיפול על יכולת גופנית בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור והפרעה בתגובה דיאסטולית של חדר שמאל לפעילות גופנית. החוקרים עקבו אחר השינויים ביכולת הגופנית בתום שישה חודשים ע”י הערכת שינויים עקב פעילות גופנית ביחס E/e’ בבדיקת אקו-דופלר.

בתחילת המחקר, צריכת חמצן מקסימאלית בקרב המטופלים עמדה בממוצע על 64% מיכולת הגופנית הצפויה. המשתתפים סווגו כדרגה 2-3 לפי סיווג NYHA עם יחס E/e’ לאחר פעילות של 13. לאחר שישה חודשי טיפול, 64 חולים תחת אלדקטון נותרו במחקר, כמו גם 67 חולים בקבוצת הפלסבו.

לאחר שישה חודשים, בחולים שטופלו באלדקטון תועד שיפור משמעותי של 2.9 מ”ל/דקה/ק”ג בצריכת חמצן מקסימאלית, בהשוואה לשיפור של 0.3 מ”ל/דקה/ק”ג בקבוצת הפלסבו.

הטיפול באלדקטון הוביל גם לשינויים חיוביים בסף אנאירובי, כמו גם במדד RER (Respiratory Exchange Ratio) ועקומת יעילות קליטת חמצן, תוך הפחתת עליית יחס E/e’ על-רקע פעילות גופנית.

לפי בדיקת אקו-לב, הטיפול הפעיל לווה בשיפור תפקוד דיאסטולי של חדר שמאל, בהשוואה לפלסבו, כאשר שיפור משמעותי זוהה גם בקצב לב מקסימאלי בזמן מאמץ וברזרבת קצב לב בתום המחקר.

אירועים חריגים היו נדירים וכללו עליה קטנה בריכוז אשלגן בדם עם הטיפול הפעיל.

J Am Coll Cardiol 2016; 68:1823-34

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה