עדיפות לטיפול קו-ראשון ב-Pembrolizumab על-פני כימותרפיה בחולי סרטן ריאות (מתוך כנס ה-ESMO)

נתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ESMO (European Society for Medical Oncology) עשויים להוביל לשינוי הגישה המקובלת לטיפול בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). מדובר בפעם הראשונה בה טיפול הוביל לשיפור הישרדות ללא-התקדמות טוב יותר מהטיפול הסטנדרטי הקיים.

הממצאים מבוססים על מחקר KEYNOTE-024, שהופסק מוקדם לאור עדות לתועלת. המחקר כלל 305 חולים עם NSCLC מתקדם, שטרם קיבלו טיפול תרופתי, כאשר בביופסיות מהריאות לא זוהתה עדות למוטאציית EGFR (Epidermal Growth Factor Receptor) או ALK (Anaplastic Lymphoma Kinase), אך זוהה ביטוי מוגבר של PD-L1 (Programmed Cell Death Ligand 1).

באוכלוסיית חולים זו, Pembrolizumab (קיטרודה) בלבד הוביל לתוצאות טובות יותר מטיפול כימותרפי משולב, הכולל פלטינום חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 10.3 חודשים לעומת 6 חודשים (יחס סיכון של 0.50), בהתאמה.

תוצא הסיום המשני כלל הישרדות כוללת והשתפר משמעותית גם כן עם Pembrolizumab. הישרדות כוללת לאחר שישה חודשים עמדה על 80% לעומת 72% (יחס סיכון של 0.60) והישרדות כוללת לאחר שנה אחת עמדה על 70% לעומת 54%.

הירידה המשמעותית בסיכון לתמותה (כ-40%) הייתה בולטת, שכן זוהתה למרות שיעור חציה גבוה לקבוצה השניה (50%), כאשר חולים בקבוצת הטיפול הכימותרפי קיבלו טיפול ב- Pembrolizumab עם התקדמות המחלה.

עם טיפול ב- Pembrolizumab תועדו גם שיעורי תגובה כוללים גבוהים יותר (45% לעומת 28%), עם תגובה ממושכת יותר (חציון טרם נקבע עם Pembrolizumab לעומת חציון הישרדות 6.3 חודשים עם טיפול כימותרפי).

רעילות הייתה נמוכה יותר עם טיפול אימונותרפי, בהשוואה לטיפול כימותרפי (אירועים חריגים בדרגה 3/4: 27% לעומת 53%) והיארעות כלל  האירועים החריגים הייתה נמוכה יותר עם טיפול אימונותרפי.

הממצאים החדשים צפויים להוביל לאישור Pembrolizumab כטיפול קו-ראשון באוכלוסיית חולים זו (הטיפול כבר מאושר כקו-טיפול שני). עם זאת, בחולים עם מוטאציות EGFR או ALK טיפולים המכוונים כנגד מוטאציות אלו הם עדיין הטיפול המועדף.

מתוך כנס ה-ESMO

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה