האם היפותרמיה מסוכנת במקרים של דום לב בכותלי בית החולים? (JAMA)

מהמחקר הגדול ביותר מסוגו עד כה להערכת היפותרמית תרפואיטית בחולים עם דום לב בכותלי בית החולים עולה כי הטיפול אינו מלווה בשיעורי ההישרדות הגבוהים ביותר עד לשחרור מבית החולים או הישרדות נוירולוגית טובה, ועשוי להיות מלווה בנזק אפשרי, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת JAMA.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים ממאגר GWTG-R (Get With the Guidelines-Resuscitation), הכולל 26,183 חולים לאחר החייאה מוצלחת בשל דום לב בכותלי בית החולים בין 2002-2014 ב-355 בתי חולים בארצות הברית.

מבין אלו, 1,568 חולים (6%) טופלו בהיפותרמיה תרפואיטית ול-1,524 מהחולים הללו הותאמו 3,714 חולים שלא טופלו בהיפותרמיה.

מהתוצאות לאחר תקנון עלה כי היפותרמיה תרפואיטית מלווה בשיעורי הישרדות נמוכים יותר בבית החולים (27.4% לעומת 29.2%, סיכון יחסי של 0.88) והקשר היה דומה עם דום לב עם קצב מתאים למכת חשמל וקצב שאינו מתאים למכת חשמל.

היפותרמיה תרפואיטית לוותה גם בשיעורים נמוכים יותר של הישרדות נוירולוגית טובה בכלל המדגם (17% לעומת 20.5%, סיכון יחסי של 0.79) ובשני סוגי קצב הלב.

כאשר המעקב הוארך לשנה אחת, עדיין לא זוהה יתרון הישרדותי להיפותרמיה תרפואיטית.

במטרה לקבוע אם התוצאות הגרועות יותר בקבוצת הטיפול בהיפותרמיה עשויות לשקף הטיה לא-מדידה במחקר דוגמת אפשרות כי היפותרמיה שימשה לחולים קשים יותר החוקרים השלימו ניתוח רגישות שבחן את התוצאים במהלך 24 השעות הראשונות.

במידה והחולים בקבוצת ההתערובת אכן היו חולים יותר מאלו שלא טופלו בגישה זו, אזי ניתן היה לצפות לתוצאות גרועות במהלך 24 השעות הראשונות, אך בפועל המצב היה הפוך: בחולים לאחר היפותרמיה תועדו תוצאות מעט טובות יותר ביממה הראשונה. מכאן עולה כי אלו לא היו חולים יותר או לחילופין כי קירור עשוי לספק הגנה אך רק לתקופת הזמן הקצרה ביותר.

JAMA. 2016;316:1375-1382

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה