בדיקת CTA מסייעת בהפחתת היקף הצנתורים בחולים עם חשד למחלה כלילית (מתוך כנס ה-ESC)

מנתוני מחקר CONSERVE (Coronary Computed Tomographic Angiography for Selective Cardiac Catheterization) עולות תוצאות טובות להשלמת בדיקת CTA (Computed Tomography Angiography) לצורך קבלת החלטה אם להשלים צנתור כלילי בחולים יציבים עם חשד למחלת עורקים כלילית.  שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים היה דומה בחולים שהשלימו צנתור באופן סלקטיבי וחולים שהופנו ישירות לצנתור כלילי.

במסגרת המחקר נכללו 1,503 חולים יציבים עם התוויה בדרגה II לפי סיווג ה-ACC/AHA  לאנגיוגרפיה לא-דחופה. המשתתפים חולקו באקראי לצנתור ישיר או צנתור סלקטיבי לאחר הערכת תוצאות ראשוניות של בדיקת CT.

החוקרים מדווחים כי לא זוהו הבדלים בתסמיני אנגינה בין המטופלים, כאשר הסבירות לפני בדיקה למחלה כלילית חסימתית היה דומה, כמו גם התסמינים, ההתוויה להפניה לצנתור לפי הנחיות ה-ACC/AHA, שיעורי מחלה כלילית חסימתית, מספר כלי דם ומיקום מחלה כלילית.

עם זאת, בקבוצת החולים שהופנו ל-CT לפני צנתור כלילי שיעור הצנתורים היה נמוך יותר בהיקף של 78% (22% לעומת 100%), שיעורי רה-וסקולריזציה היו נמוכים יותר ב-41% (10% לעומת 17%), לצד ירידה של 50% בעלויות קרדיווסקולאריות.

בשורה התחתונה, מהממצאים עולה כי שיעור הסיבוכים הקרדיווסקולאריים המג’וריים היה דומה (4.6%) עם הפניית חולים יציבים עם חשד למחלה כלילית ישירות לצנתור כלילי או השלמת בדיקת CTA לקבלת ההחלטה אם נדרש צנתור כלילי.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה