פעילות גופנית מתונה מפחיתה מחלות לב וכלי דם במבוגרים בגילאי 65 ומעלה (מתוך כנס ה-ESC)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ESC (European Society of Cardiology) עולה כי במבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה תתכן ירידה בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם והתקפי לב בעקבות הקפדה או התחלת פעילות גופנית מתונה. החוקרים מדווחים כי פעילות גופנית מתונה מובילה להפחתת אירועים לבביים בהיקף של 31%  והירידה בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם עשויה לעלות על 50%.

מדגם המחקר כלל קרוב ל-2,500 מבוגרים בגילאי 65-74 שנים ממחקר National FINRISK Study בין השנים 1997-2007. החוקרים בחנו את הקשר בין פעילות גופנית בשעות הפנאי וסיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה באמצעות שאלונים להערכת הרגלים בריאים, כמו גם מדידות קליניות של לחץ דם, משקל וגובה, ביחד עם בדיקות מעבדה.

מבין 2,456 גברים ונשים שנכללו במחקר, 197 הלכו לעולמם עקב מחלות לב וכלי דם ו-416 אובחנו לראשונה עם מחלת לב וכלי דם במהלך מעקב ממוצע של 11.8 שנים.

החוקרים סיווגו פעילות גופנית נמוכה כקריאה, צפיה בטלוויזיה, או עבודות בית; בינונית כהליכה, רכיבה על אופניים או פעילות קלה אחרת; וגבוהה כמשחק ספורט או אימון אינטנסיבי.

מהתוצאות עלה כי הקפדה על פעילות גופנית מתונה הפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם בלמעלה מ-30% ותמותה עקב מחלות אלו בלמעלה מ-50%. דרגת פעילות גופנית גבוהה יותר לוותה בירידה גדולה יותר בסיכון לתחלואה ותמותה.

מתוך כנס ה-ESC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה