מה בין תוספי סידן ובין דמנציה בחולים עם מחלות לב וכלי דם? (Neurology)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Neurology עולה כי בנשים מבוגרות עם היסטוריה של אירוע מוחי או נגעים בחומר הלבן, נטילת תוספי סידן מלווה בסיכון מוגבר לדמנציה.

מדגם המחקר כלל 700 נשים ממחקר Prospective Population Study of Women ו-H70 Birth Cohort in Gothenburg. 98 מהמשתתפות נטלו תוספי סידן והחוקרים לא זיהו הבדל בין נשים שנטלו תוספים אלו ונשים שלא נטלו תוספי סידן מבחינת הגיל, מדד מיני-מנטל, רמת השכלה ומרבית הנתונים הרפואיים.

במהלך תקופה של חמש שנים (2000-2005), 59 נשים פיתחו דמנציה. בהשוואה לנשים שלא נטלו תוספי סידן, באלו שנטלו תועד סיכון מוגבר להתפתחות דמנציה (יחס סיכויים של 2.10). החוקרים זיהו סיכון גבוה עוד יותר לדמנציה על-רקע אירוע מוחי (דמנציה וסקולארית או דמנציה מעורבת על-רקע מחלת אלצהיימר/מחלה וסקולארית, יחס סיכויים של 4.4).

בנשים עם היסטוריה של אירוע מוחי, תוספי סידן לוו בסיכון גבוה במיוחד לדמנציה (יחס סיכויים של 6.77). החוקרים לא זיהו קשר בין תוספי סידן והתפתחות דמנציה במשתתפות ללא היסטוריה של אירועים מוחיים.

מבין 447 נשים שהשלימו בדיקת CT, ב-70.7% תועדו נגעים בחומר הלבן. בנשים אלו, תוספי סידן נקשרו גם עם התפתחות דמנציה, בעוד שבקבוצת הנשים ללא נגעים בחומר הלבן, אף אחת מהנשים שנטלו תוספי סידן לא פיתחה דמנציה.

החוקרים כותבים כי אעפ”י שמוקדם עדיין לקבוע המלצות על-בסיס ממצאים אלו, על רופאים לשקול את הממצאים החדשים במטופלים מבוגרים לאחר אירוע מוחי.

Neurology. Published online August 17, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה