אורח חיים סדנטרי מלווה בעליה תלוית-מינון בסיכון למחלות לב וכלי דם (JAMA Cardio)

הליכה פעילות גופנית

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Cardiology, עולה קשר בין זמן סדנטרי ובין סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם רק במידה וסך הזמן בפעילות יושבנית עולה על 10 שעות ביום.

החוקרים טוענים כי לממצאי המחקר עשויות להיות השלכות עבור הנחיות עתידיות הנוגעות להתנהגות יושבנית, בפרט באלו עם מחלות רקע המגבילות את יכולתם לעמוד בהיקף הפעילות הגופנית המומלץ בהנחיות.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה שכללה תשעה מחקרי עוקבה פרוספקטיביים שפורסמו לפני יולי 2015, עם סך כולל של למעלה מ-720,000 משתתפים (גיל ממוצע של 54.5 שנים) ו-25,769 אירועים קרדיווסקולאריים ייחודיים. חציון המעקב עמד על 11 שנים.

החוקרים מצאו כי במשתתפים שדיווחו על הזמן היושבני הרב ביותר (ממוצע של 12.5 שעות ביממה) תועד סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים (יחס סיכון של 1.14), בהשוואה לפעילות יושבנית המעטה ביותר (ממוצע של 2.5 שעות ביום). הנתונים הצביעו על קשר חסר משמעות קלינית בין משתתפים עם זמן יושבני בינוני, בהשוואה לאלו עם הפעילות היושבנית המעטה ביותר.

מניתוח הנתונים עלה קשר לא-לינארי בין זמן יושבני ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם, עם עליה לא-משמעותית בסיכון רק עם פעילות יושבנית בהיקף של למעלה מ-6.8 שעות ביממה (יחס סיכון של 1.01), ומובהקות סטטיסטית עם למעלה מ-10 שעות ביום של פעילות יושבנית (יחס סיכון של 1.08).

החוקרים קוראים לרופאים להמליץ למטופלים להימנע מפעילות יושבנית ממושכת ביום-יום. הגברת פעילות גופנית והתערבויות במקום העבודה עשויים להפחית זמן יושבני.

JAMA Cardio 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה