משרד הבריאות והאוצר קרובים לסיכום על הגדלת תקציב עדכון סל הבריאות ל-500 מיל’ ש”ח ב-3 בשנים הקרובות (דהמרקר)

ע”פ דיווח בדהמרקר, משרד הבריאות והאוצר קרובים להסכמה להגדיל את תקציב עדכון סל הבריאות ל-500 מיל’ ש”ח ל-3 השנים הבאות, עליה של 60% לעומת התקציב הנוכחי של 300 מיל’ ש”ח, וזאת על רקע השחיקה המתמשכת בעדכון הריאלי של הסל לנוכח הגידול באוכלוסייה וההתקדמות הטכנולוגית.

על היקף השחיה ניתן ללמוד מכך שבעדכון סל הבריאות לשנת 2016 , מתוך היקף בקשות של 1.9 מיליארד ש”ח, נותרו לדיון ביום האחרון של ישיבות הועדה, למעלה מ-700 מיל’ ש”ח.

לדיווח המלא בדהמרקר

הערת המערכת: בהחלט מהלך נכון שיש לברך עליו. עם זאת, אולי באמת הגיע הזמן לקבוע מנגנון עדכון קבוע לאורך זמן, כפי שהוצע כבר פעמים רבות (למשל 2% מתקציב הסל עצמו) מבלי שצריך יהיה להגיע לשחיקה ותיקונים וחזור חלילה. עוד יש לקוות שועדת הסל תאמץ סוף סוף גישה רציונלית מושכלת של תעדוף שיאפשר מיצוי מירבי של תקציב העדכון וזאת על ידי התבססות על יחסי עלות/תועלת לחלופות השונות להרחבת הסל, היינו: תוספת העלות הנדרשת להשגת שנת חיים מתואמת איכות חיים (QALY) . רוב העולם המערבי כבר עושה זאת, ואין סיבה שזה לא יתבצע גם במחוזותינו.  שימוש אגב בכלי זה, והגדרת ערכי סף בהתאם (למשל שעבור תרופות/טכנולוגיות שאינן למחלות נדירות רמת הסף של יחס העלות ל-QALY חייבת להיות מתחת ל-200,000 ש”ח) עשויים אף לסייע להתמודד עם מחירי תרופות לסרטן הפטיטיס ועוד שאין להם רציונל כלכלי/רפואי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה