האם ריכוז LDH מנבא תגובה לטיפול ב-Bevacizumab בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום? (מתוך כנס ה-WCGC)

בחולים עם ממאירות גרורתית של מעי גס ורקטום עם התקדמות הממאירות לאחר טיפול כימותרפי קו-ראשון ו- Bevacizumab (אבסטין) עם רמות LDH (Lactate Dehydrogenase) נמוכות תתכן תועלת להמשך טיפול ב- Bevacizumab ביחד עם טיפול קו-שני, כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-World Congress on Gastrointestinal Cancer.

החוקרים בחנו את הנתונים ממחקר BEBYP (Bevacizumab Beyond Progression) בשלב 3, בו חולים עם אדנוקרצינומה של מעי גס ורקטום עם התקדמות הממאירות תחת טיפול קו-ראשון עם Bevacizumab, חולקו באקראי לטיפול כימותרפי קו-שני עם או ללא Bevacizumab.

בסיכומו של דבר, המחקר כלל 159 חולים עם תיעוד רמות LDH. על-בסיס ערך סף של 300 יחידות/ליטר, החוקרים הגדירו כי 42% מהחולים היו בעלי רמות LDH נמוכות ו-58% בעלי רמות גבוהות.

לא תועדו הבדלים משמעותיים קלינית במאפיינים הבסיסיים או מאפייני המחלה בין חולים עם ריכוז LDH גבוה או נמוך.

מניתוח הנתונים עלתה אינטראקציה משמעותית בין רמות  LDH ובין השפעות הטיפול במונחים של הישרדות ללא-התקדמות. באופן ספציפי, בחולים עם רמות LDH נמוכות תועד שיפור משמעותי בהישרדות ללא-התקדמות עם כימותרפיה בשילוב עם Bevacizumab, בהשוואה לכימותרפיה בלבד (יחס סיכון להתקדמות של 0.39).

מנגד, לא תועדו הבדלים משמעותיים בהישרדות ללא-התקדמות בין משלב כימותרפי עם Bevacizumab ובין כימותרפיה בלבד בחולים עם רמות LDH גבוהות (יחס סיכון של 1.10).

החוקרים זיהו עוד אינטראקציה משמעותית בין רמות LDH ובין השפעות הטיפול במונחים של הישרדות כוללת, עם יחס סיכון לתמותה של 0.55 עם טיפול משולב לעומת כימותרפיה בלבד בחולים עם רמות LDH נמוכות. יחס הסיכון בחולים עם רמות LDH גבוהו עמד על 1.01.

באשר לחשיבות הפרוגנוסטית של LDH, בכלל מדגם המחקר, לא תועד קשר בין רמות LDH ובין הישרדות ללא-התקדמות. החוקרים זיהו קשר עם הישרדות כוללת, עם יחס סיכון לתמותה של 1.35 עם רמות LDH גבוהות לעומת רמות נמוכות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם רמות LDH נמוכות בעת התקדמות הממאירות תתכן תועלת להמשך Bevacizumab וכי מנקודת מבט ביולוגית, רמות LDH נמוכות עשויות להעיד כי יש עוד תועלת לעיכוב אנגיוגנזה ע”י Bevacizumab.

מתוך כנס ה-WCGC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה