יתרונות ביופסיה נוזלית לאבחנת סרטן ריאות (J Clin Oncol)

קביעת הגנוטיפ בדם עשויה לסייע במניעת ביופסיות בחלק מהחולים עם ממאירות ריאתית מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer) המועמדים לטיפול ב-Osimertinib, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

Osimertinib אושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי בנובמבר 2015, כאשר משפחת התרופות הציגה תוצאות מבטיחות בטיפול בחולים עם NSCLC עם מוטאציית EGFR ועמידות חיובית ל-T790M. חולים המועמדים לטיפול בתרופות אלו חייבים להשלים ביופסית רקמת גידול במטרה לקבוע אם הגידול חיובי ל-T790M. זוהי התרופה הראשונה שאושרה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי הדורשת ביופסיה נוספת. עם זאת, חולים עם NSCLC מתקדם לעיתים קרובות אינם מועמדים טובים לביופסיה.

גישת ביופסיה נוזלית, בה דנ”א מפלזמת החולים נבחן לנוכחות המוטאציה הספציפית ועשוי לחסוך ביופסיה אמיתית. מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את הביופסיה הנוזלית הראשונה למוטאציות NSCLC ביוני 2016, בדיקת EGFR Mutation Test V2.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הפלזמה של משתתפים במחקר להערכת Osimertinib להערכת נוכחות T790M. נתוני גנוטיפ של גידול מרכזי והפלזמה היו זמינים עבור 216 חולים.

ב-52 חולים (27%) הגידולים היו שליליים ל-T790M. בדיקות פלזמה זיהו T790M ב-18 מהחולים הללו (31%). שיעורי תגובה אובייקטיבית והישרדות ללא-התקדמות היו דומים בחולים עם גידולים חיוביים ל-T790M (63%, 9.7 חודשים) ובאלו עם פלזמה חיובית ל-T790M (62%, 9.7 חודשים).

בחולים עם פלזמה שלילית ל-T790M, שיעורי תגובה אובייקטיבית עמדו על 46% ומשך הישרדות ללא-התקדמות עמדו על 8.2 חודשים. בתוך קבוצה זו, בחולים עם ביופסיה חיובית תועדו שיעורי תגובה אובייקטיבית של 69% והישרדות ללא-התקדמות של 16.5 חודשים, בעוד שבאלו שנמצאו שליליים תועדו שיעורי תגובה אובייקטיבית של 25% עם הישרדות ללא-התקדמות של 2.8 חודשים.

J Clin Oncol 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה