הערכת מאזן עלות-תועלת של Aflibercept ו-Ranibizumab לטיפול בבצקת מקולארית על-רקע סוכרת (JAMA Ophthalmo)

שתי תרופות שעלותן גבוהה פי 20-30 בהשוואה ל-Bevacizumab (אווסטין) Aflibercept (אייליה) ו-Ranibizumab (לוסנטיס) אינן משתלמות מבחינת מאזן עלות-תועלת לטיפול בבצקת מקולארית על-רקע סוכרת, בהשוואה לטיפול ב-Bevacizumab, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology.

במסגרת המחקר הנוכחי חישבו החוקרים ICER (Incremental Cost-Effectiveness Ratios) של שלוש התרופות. נתוני המחקר לאחר שנה אחת שימשו לחישוב עלות-תועלת של התרופות. לאחר מכן החוקרים ערכו מודל מתמטי לניבוי עלות-תועלת לאחר עשר שנים.

מהנתונים עולה כי יש להפחית את עלויות הטיפול ב-Aflibercept ו-Ranibizumab בהיקף של 69% ו-80%, בהתאמה, להשגת סף עלות-תועלת של 100,000 דולרים לכל QALY (Quality Adjusted Life Year), בהשוואה ל-Bevacizumab במהלך תקופה של עשר שנים.

לכלל המשתתפים, חישוב ICER של Aflibercept ו-Ranibizumab, בהשוואה ל-Bevacizumab, עמד על 1,110,000 דולרים לכל QALY ועל 1,730,000 דולרים לכל QALY, בהתאמה.

בתת-קבוצה על ראיה בסיסית גרועה יותר, חישוב ICER עמד על 1,870,000 דולרים לכל QALY ועל 2,450,000 לכל QALY, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מנקודת מבט חברתית, Bevacizumab כטיפול קו-ראשון לבצקת מקולארית סוכרתית צפוי להיות בעל הערך הגבוה ביותר, לצד חסכון משמעותי בעלויות בהשוואה לתכשירים אחרים.

JAMA Ophthalmol. Published online June 9, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה