תוצאות טובות יותר לטיפול בסרטן ריאות במרכזי סרטן גדולים (J Natl Cancer Inst)

בחולים עם ממאירות מתקדמת מקודמית מסוג NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer), המטופלים בבתי חולים עם שיעור גבוה של משתתפים במחקר קליני תוצאות טובות יותר משמעותית מאלו המטופלים במרכזים עם שיעור השתתפות נמוך, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of the National Cancer Institute.

החוקרים השוו את התוצאות בקרוב ל-500 חולים שטופלו ב-180 מרכזים שונים והשתתפו במחקר להערכת קרינה וכימותרפיה לטיפול ב-NSCLC מתקדם מקומית. המשתתפים סווגו לקבוצות על-פי המרכז הרפואי בו טופלו, בין אם מדובר היה במרכז בעל נפח קטן עם עד שלושה משתתפים למחקר או מרכז בנפח גדול, שכלל 4-18 משתתפים.

מחצית מהמשתתפים במרכזים בעלי נפח גדול שרדו לפחות 26 שבועות לאחר הטיפול, זאת בהשוואה ל-20 חודשים באלו שטופלו במרכזים בנפח קטן.

בנקודת הזמן לאחר שנתיים, 55% מאלו שטופלו במרכזים בנפח גדול שרדו, זאת בהשוואה ל-44% מאלו שטופלו במרכזים בעלי נפח חולים קטן. אירועים חריגים על-רקע הטיפול ופרישה מהמחקר עקב אירועים חריגים היו נפוצים יותר במרכזים בנפח קטן.

החוקרים מוסיפים עוד כי במרכזים בנפח גדול החולים טופלו במנו קרינה נמוכות יותר למבנים חיוניים סמוכים לאתר הגידול, דוגמת הלב, עם פחות הפרעות בטיפול הקרינתי.

החוקרים מציינים כי חולים המטופלים במרכזים בעלי נפח גדול עשויים להיות שונים מאלו המטופלים במרכזים קטנים, הבדלים העשויים לתרום להבדלים בהישרדות.

J Natl Cancer Inst 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה