בדיקת FDG-PET מסייעת בחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם גידולי סרקומה של העצם ורקמה רכה (Euro J Cancer)

נתונים חדשים תומכים בשימוש בבדיקת FDG-PET (18F-Fluorodexoyglucose Positron Emission Tomography) בחיזוי הפרוגנוזה של חולים עם גידולי סרקומה של העצם ורקמה רכה.

מסקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שישה מחקרים, עם למעלה מ-500 חולים עם סרקומה של העצם ורקמה רכה, בחולים עם גידולים עם SUVmax (Maximum Standardized Uptake Value) של 18F-FDG גבוה תועדה עליה של 22% בסיכון לתוצאות שליליות, בהשוואה לחולים עם גידולים עם SUVmax נמוך.

למרות שמספר מחקרים דיווחו כי SUVmax, מדד חצי כמותי, מסייע בחיזוי הישרדות חולים עם סרקומה של העצם ורקמה רכה, אחרים דיווחו על תוצאות סותרות. יתרה מזאת, מחקרים אחרים הציעו כי מדדים אחרים המבוססים על PET עשויים לספק מידע פרוגנוסטי שימושי יותר מ-SUVmax.

מניתוח הנתונים עלה כי יחס הסיכון להישרדות כוללת עמד על 1.22, עדות כי SUVmax גבוה עשוי לנבא הישרדות כוללת קצרה יותר משמעותית, בהשוואה ל-SUVmax נמוך.

כאשר החוקרים ערכו ניתוח לפי תתי-קבוצות של חולים עם סרקומה של רקמה רכה בלבד, העדויות היו פחות בולטות, אך עדיין בעלות ערך מנבא משמעותי של בדיקת FDG-PET, עם יחס סיכון של 1.15. עם זאת, הם מציינים כי ניתוח זה כלל רק שני מחקרים, עם 96 חולים בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבדיקת FDG-PET בעת האבחנה ככלי המסייע בניבוי הפרוגנוזה של חולים עם סרקומה של העצם ורקמות רכות.

Euro J Cancer. 2016;58:104-111

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה