עדויות חדשות תומכות בבטיחות Cardiac MRI במושתלי קוצב לב (מתוך כנס Heart Rhythm Society)

בדיקות MRI להערכה לבבית בטוחות לביצוע כמעט בכל החולים עם קוצב לב מותאמים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-Heart Rhythm Society. ההדמיות היו אבחנתיות ב-92.5%, 100% ו-97.5% מהמחקרים להערכת תפקוד, זילוח וויאביליות, בהתאמה. בנוסף, לא תועדו אירועים חריגים או שינויים משמעותיים בפרמטרים של הקוצב.

מדגם המחקר כלל 40 חולים עם קוצב לב מותאמים לתהודה מגנטית (מעל חודשיים), שהופנו ל-MRI בחשד למחלת עורקים כלילית. החולים נשאו קוצבי לב מסוג Boston Scientific’s Advantio MRI, St Jude Medical’s Accent MRI, Medtronic’s Ensura MRI. ההדמיות כללו סקירה של 3-5 דקות, הערכה תפקודית של 10-15 דקות, מבחן זילוח עם אדנוזין של 5 דקות והערכת ויאביליות במשך 7-10 דקות.

זמני הסריקה השתנו בין 30-55 דקות (ממוצע של 43 דקות). שיעור הספיגה הממוצע עמד על 1.2 W/kg, הנמוך מהרמה המומלצת של 2 W/kg.

תוצאות הדמיה חיוביות תועדו ב-38% מהנבדקים, כולל איסכמיה של שריר הלב בשבעה נבדקים, אוטם שריר הלב בארבעה, תרומבוס בחדר שמאל בשניים והפרעה בתפקוד המסתם בתשעה נבדקים.

איכות ההדמיה נקבעה ע”י שני בוחנים בלתי-תלויים והייתה הנמוכה ביותר בחלק הקדמי של האפקס, לאחר מכן בחלק אנטרוספטאלי אמצעי. גורמים שניבאו איכות הדמיה ירודה כללו את טכניקת הבדיקה (steady-state free-precession cine technique), הדמיה בציר קצר ומרחק מהקוצב ללב. הערכה לפני ואחרי MRI לא הדגימה שינויים משמעותיים בסף הלידים, מדדי קיצוב או חיות הסוללה.

מתוך כנס Heart Rhythm Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה