התועלת של אקופונקטורה בהקלה על גלי חום בנשים עם סרטן שד (JCO)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי אקופונקטורה הינה התערבות יעילה להקלה על גלי חום ושיפור איכות החיים של נשים עם סרטן שד.

בסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את התועלת של אקופונקטורה בטיפול בגלי חום בנשים עם סרטן שד. הם ערכו מחקר אקראי ומבוקר להשוואת אקופונקטורה עם טיפול-עצמי מוגבר, בהשוואה לטיפול עצמי מוגבר בלבד.

מדגם  המחקר כלל 190 נשים עם סרטן שד, שחולקו באקראי לקבוצת ההתערבות או לקבוצת הביקורת. נשים בשתי הקבוצות קיבלו עלוני מידע אודות גלי חום והאמצעים המומלצים למשך לפחות 12 שבועות. בנוסף, בקבוצת ההתערבות השלימו הנשים 10 מחזורי טיפול אקופונקטורה שכללו מחטים של נקודות מוגדרות מראש.

התוצא העיקרי היה מדד גלי חום בתום הטיפול (שבוע 12), שחושב על-פי מכפלת תדירות בחומרה הממוצעת של גלי החום. התוצאים המשניים כללו תסמיני גלי חום ואיכות חיים.

מבין המשתתפות במחקר, 105 חולקו לקבוצת ביקורת ו-85 לקבוצת התערבות. הטיפול הפעיל לווה במדד גלי חום נמוך יותר משמעותית, לפי סולם Greene Climacteric Scale בתום הטיפול ובנקודות מעקב 3 ו-6 חודשים לאחר הטיפול. אקופונקטורה לוותה גם בפחות תסמיני גלי חום ואיכות חיים גבוהה יותר במרכיבי מדד Menopause Quality of Life Scale להערכת תסמינים וזומוטוריים, גופניים ופסיכו-סוציאליים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי אקופונקטורה מסייעת בהקלה על גלי חום ושיפור איכות החיים של נשים עם סרטן שד.

JCO May 20, 2016 vol. 34 no. 15 1795-1802

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה