סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Arthritis Care Res)

בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis) סיכון מוגבר להתפחות אירועים קרדיווסקולאריים משמעותיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת Arthritis Care & Research.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים להעריך את היקף הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית וצרברווסקולארית בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. לשם כך הם ערכו חיפוש במאגרי Medline, EMBase ו-Cochrane וכן תקצירים מכנסים.

11 מחקרים ענו על קריטריוני הסקירה, עם סך כולל של 32,973 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית. הממצאים הצביעו על עליה של 43% בסיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית (יחס סיכויים של 1.43). הסיכון להיארעות אירועים קרדיווסקולאריים עלה ב-55%. הסיכון לאוטם שריר הלב, מחלות צרברווסקולאריות ואי-ספיקת לב עלה ב-68%, 22% ו-31%, בהתאמה . החוקרים זיהו הטרוגניות משמעותית בכל הניתוחים העיקריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים הנוכחיים עולה כי חלה עליה של 43% ו-22%, בהתאמה, בתחלואה קרדיווסקולארית וצרברווסקולארית, בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

Arthritis Care Res. Published online April 25, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה