הפחתת משקל וניהול סיכונים עשויים למנוע התקדמות פרפור פרוזדורים (מתוך כנס ה-HRS)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-Heart Rhythm Society, עולה כי הפחתת משקל ואיזון אגרסיבי של גורמי סיכון עשויים למנוע התקדמות פרפור פרוזדורים בחולים שמנים בעלי עודף משקל או השמנת יתר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הדגימו את התועלת של ירידה במשקל ושינוי אורחות חיים על תסמיני פרפור פרוזדורים.

מחקר REVERSE-AF (Prevention and Regressive Effect of Weight Loss and Risk Factor Modification on Atrial Fibrillation) בחן את ההשפעה של השמנה והפחתת משקל על התקדמות פרפור פרוזדורים ב-355 חולים עם הפרעת הקצב ומדד מסת גוף של 27 ק”ג למטר בריבוע ומעלה.

החוקרים לא כללו במחקר חולים עם ממאירות סופנית, מחלות דלקתיות רלבנטיות, מחלות חמורות, פרפור פרוזדורים קבוע, חולים לאחר אבלציה של פרפור פרוזדורים, חולים לאחר אבלציה של AVN (AV Node) ו-177 חולים ללא מעקב מספק.

מהנתונים עלה כי ב-3% בלבד מהחולים עם ירידה של 10% ומעלה במשקל הגוף חלה התקדמות מפרפור פרוזדורים התקפי לפרפור פרוזדורים קבוע, זאת בהשוואה ל-32% מהחולים בהם חלה ירידה של 3-9% במשקל הגוף ו-48% מאלו בהם חלה ירידה של פחות מ-3% במשקל הגוף (p<0.001).

באותה עת, ב-36% מהחולים עם ירידה של 10% ומעלה במשקל הגוף תועדה נסיגה של פרפור פרוזדורים מהפרעת קצב קבועה להפרעה התקפית, זאת בהשוואה ל-17% מהחולים בהם חלה ירידה של 3-9% במשקל הגוף ו-1% מאלו בהם חלה ירידה של פחות מ-3% במשקל הגוף (P<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הפחתת משקל ואיזון גורמי סיכון מהווים מרכיבים חיוניים בטיפול בפרפור פרוזדורים לשינוי מהלך המחלה.

מתוך כנס ה-HRS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה