שיעורי הדבקת יילודים בשפעת נמוכים יותר עם חיסון האימהות בזמן ההיריון (Pediatrics)

ביילודים סיכון הרבה יותר נמוך להדבקה בשפעת כאשר האימהות שלהם חוסנו כנגד הנגיף במהלך ההיריון, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.

להערכת השכיחות והתוצאות של חיסון כנגד שפעת במהלך ההיריון, החוקרים בחנו את הנתונים שנאספו במהלך השנים 2005-2014 אודות קרוב לחצי מיליון אימהות ותינוקות. בזמן הלידה, החוקרים שאלו את הנשים אם חוסנו במהלך ההיריון. כ-23,000 נשים טענו כי חוסנו, בעוד ש-222,000 נשים לא קיבלו את החיסון.

במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, 32 יילודים שנולדו לנשים מחוסנות פיתחו תסמינים דמויי-שפעת, זאת בהשוואה ל-834 תינוקות לאימהות לא-מחוסנות. במהלך אותם חודשים, ב-20 תינוקות שנולדו לאימהות מחוסנות הייתה עדות מעבדתית לשפעת, כמו גם ב-638 יילודים לאימהות שלא קיבלו את החיסון.

החוקרים גם בחנו את ההשפעה של גלי פנדמיה של זני H1N1 בשנים 2009 ו-2010 על החיסונים במהלך ההיריון. במהלך ארבע עונות השפעת לפני המגיפה, כ-2.2% מהאימהות קיבלו את החיסון במהלך ההיריון. לאחר מכן, שיעור החיסונים הממוצע עלה ל-21%, כאשר למעלה ממחצית מהנשים ההרות קיבלו את החיסון כנגד שפעת במהלך עונת השפעת האחרונה במחקר.

יילודים לאימהות המסרבות לקבל את החיסון כנגד שפעת מצויים בסיכון מוגבר להדבקה בנגיף ולדרישה לאשפוז, בהשוואה ליילודים לאימהות שחוסנו במהלך ההיריון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הגדול מספק עדויות לפיהן בקרב נשים שחוסנו כנגד שפעת במהלך ההיריון שיעור הרבה יותר נמוך של שפעת במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה