התועלת של חומצות שומן אומגה שלוש בטיפול בדיכאון (Br J Psych)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Psychiatry מדווחים חוקרים על ממצאי סקירה חדשה להערכת התועלת הקלינית של תוספי חומצות שומן אומגה-שלוש, רב-בלתי רוויות, מהם עולה כי תוספים המכילים בעיקר EPA (Eicosapentaenoic Acid) נמצאו בעלי תועלת ואילו אלו המכילים בעיקר DHA (Docosahexaenoic Acid) לא הובילו לתועלת בטיפול בדיכאון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים להערכת היעילות של חומצות שומן אומגה-שלוש רב בלתי-רוויות בהפרעות דיכאון מג’וריות דיווחו על ממצאים סותרים. כעת הם ביקשו לבחון את הסיבות לחוסר העקביות בממצאים ממחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת תוספים אלו לטיפול בדיכאון ולהעריך השלכות על מחקרים עתידיים.

מדובר בסקירה שיטתית של מחקרים אקראיים ומבוקרים, שנערכו בין ינואר 1980 ועד יולי 2014 ומטה-אנליזה שכללה 35 מחקרים אקראיים ומבוקרים עם 6,665 משתתפים שטופלו בחומצות שומן אומגה-שלוש ו-4,373 מטופלים בפלסבו.

מהתוצאות עולה כי בקרב המשתתפים עם אבחנת דיכאון, תוספים המכילים בעיקר EPA (מעל 50% EPA) הדגימו תועלת קלינית, בהשוואה לפלסבו, בעוד שתוספים המכילים בעיקר DHA (מעל 50% DHA) לא הדגימו תועלת קלינית. מהנתונים עולה עוד כי EPA לא הצליח להביא למניעת תסמיני דיכאון באוכלוסיות מטופלים ללא דיכאון.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים אקראיים ומבוקרים נוספים באוכלוסיות מחקר עם אבחנה של דיכאון או דיכאון משמעותי קלינית, באמצעות תוספים המכילים בעיקר EPA.

Br J Psych

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה