סקר חדש מצביע על המכשולים בשיחות בין רופאים וחולים הנוטים למות (מתוך סקר מטעם Hartford Foundation)

מסקר חדש עולה כי מרבית הרופאים הראשוניים, אונקולוגים, רופאי ריאות וקרדיולוגים המטפלים בחולים הנוטים למות סבורים כי יש חשיבות רבה לשיחות באשר לטיפול מתקדם, אך רבים מדווחים על מכשולים משמעותיים לדיונים אלו עם המטופלים. כמחצית מהנשאלים הודו כי חשו לא-בטוחים באשר לאופן המדויק בו עליהם להציג את הדברים.

בינואר 2016, כחלק ממערך תשלום לרופאים מטעם ביטוח מדיקייר, החלו לתגמל רופאים המובילים דיונים אלו. הדבר נוגע לשיחות מרובות ואינו מוגבל לחולים הנוטים למות. מהסקר החדש עולה כי רופאים נוטים בהחלט לטובת התכנית החדשה (95%), אם כי רק 14% טענו כי הגישו בקשה לתשלום בעקבות שיחות אודות תכנון טיפול מתקדם מאז היוזמה החדשה.

כ-75% מהנשאלים האמינו כי מוטלת עליהם האחריות ליזום שיחות עם חולים הנוטים למות, ושיעור דומה ניבא כי מערכת התגמולים של מדיקייר לשיחות אלו תעודד עוד יותר את העלאת הנושא. עם זאת, עדיין קיימים מספר מכשולים, לדוגמא:

·         רק 29% מהרופאים דיוחו כי במרפאה או במערכת הבריאות שלהם יש מערכת רשמית להערכת הרצונות ויעדי הטיפול של חולים הנוטים למות.

·         29% בלבד דיווחו על הכשרה רשמית כלשהי שנועדה ספציפית לנושא שיחות עם חולים ובני משפחתם באשר לטיפול בחולים הנוטים למות.

·         24% טענו כי לא היה מקום ברשומה הרפואית שהעיד אם לחולה תכנית טיפול מתקדם, ומבין אלו להם הייתה תכנית כזו, 54% דיווחו כי יכלו בפועל לגשת לתוכן התכנית.

בקרב רופאים שדיווחו על הכשרה ספציפית בנושא שיחות עם חולים הנוטים למות תועד סיכוי גבוה יותר לשיחות ודיונים בנושא, בהשוואה לאלו שלא זכו להכשרה דומה (46% לעומת 30%).

מהסקר עולה עוד כי חששות רופאים בנוגע לניהול שיחות אלו נובעת גם מהמחויבות שלהם למטופליהם. חלק גדול מהם הסביר כי לא היו מעוניינים ליזום שכיחות בנוגע לטיפול מתקדם ולגרום למטופלים לחוש כי הרופאים ויתרו עליהם (48%) או להוביל לאובדן התקוה (46%).

באותה עת, הרופאים האמינו בתועלת של תכנית טיפול מתקדם כאמצעי לכבד את הערכים והרצונות של המטופלים (92%), להפחית אשפוזים מיותרים בחולים הנוטים למות (87%) ולהגביר את שביעות הרצון של החולים ובני משפחתם מהטיפול בהם (81%).

מתוך סקר מטעם Hartford Foundation

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה