ההשפעה של תפקוד לבבי על יעילות אלדקטון בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, שלקחו חלק במחקר TPOCAT, מאפייני החולים והתוצאות השתנו משמעותית לפי מקטע הפליטה של חדר שמאל, כאשר התועלת הגדולה ביותר של Spironolactone (אלדקטון) תועדה בחולים בקצה התחתון של טווח מקטע הפליטה של חדר שמאל.

מחקר TOPCAT כלל חולים עם מקטע פליטה של 45% ומעלה והחוקרים התבססו על הנתונים להערכת הקשר עם מקטע הפליטה של חדר שמאל וכן את תוצאות הטיפול והיעילות של אלדקטון.

החוקרים בחנו את ההבדלים במאפיינים הבסיסיים והתוצאות לאורך קטגוריות מקטע פליטה ב-3,444 חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, וקבעו אם מקטע הפליטה השפיע על תוצאות הטיפול באלדקטון. מקטע הפליטה נע בין 44-85%.

חולים עם מקטע פליטה גבוה יותר היו מבוגרים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים, שכיחות נמוכה יותר של אוטם שריר הלב ושכיחות גבוהה יותר של יתר לחץ דם וסוכרת. ההיארעות של התוצא העיקרי ותמותה קרדיווסקולארית הייתה הגבוהה ביותר בחולים בקצה התחתון של ספקטרום מקטע הפליטה של חדר שמאל.

מקטע הפליטה של חדר שמאל השפיע על תוצאות הטיפול באלדקטון, בפרט בחולים מיבשת אמריקה, עם השפעה הן על התוצא העיקרי והן על שיעור אשפוזים עקב אי-ספיקת לב. התועלת של הטיפול הייתה גדולה יותר בחולים עם מקטע פליטה בחלק החתון של הספקטרום (מקטע פליטה נמוך מ-50% = יחס סיכון 0.72;  מקטע פליטה 60% ומעלה = יחס סיכון 0.97) ואשפוזים עקב אי-ספיקת לב (מקטע פליטה נמוך מ-50% = יחס סיכון של 0.76; מקטע פליטה של 60% ומעלה = יחס סיכון של 0.98).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולי אי-ספיקת לב עם מקטע פליטה שמור, התועלת של אלדקטון היא הגדולה ביותר באלו עם מקטע פליטה של חדר שמאל בקצה התחתון של הספקטרום.

Eur Heart J. 2016;37(5):455-462

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה