לא כל שתיית אלכוהול מזיקה: שתיה מתונה דווקא מפחיתה את הסיכון לאי ספיקת לב (International Journal of Cardiology)

דווח לראשונה ב-UNIVADIS

מחקר נורבגי חדש בדק את הקשר בין אלכוהול לאי ספיקת לב ומצא כי צריכה של יותר מ- 3  ופחות מ- 6 משקאות בשבוע, עשויה להפחית את הסיכון לאי ספיקת לב.

מחקר חדש מטעם האוניברסיטה למגע וטכנולוגיה נורבגיה (NTNU), שפורסם ב- International Journal of Cardiology, ניתח את הקשר בין צריכת אלכוהול קלה עד בינונית לאי ספיקת לב (HF).

במחקר ניתחו החוקרים מידע ממחקר קוהורט נורווגי משנת 1995-97, שנעשה על 60,665 אנשים שאינם סובלים מאי ספיקת לב ודיווחו על צריכת האלכוהול שלהם. גורמים סוציו-דמוגרפיים, גורמי סיכון קרדיווסקולריים, והפרעות כרוניות שכיחות, הוערכו על-ידי שאלונים ו/או בדיקה קלינית.

הנחקרים היו במעקב לתקופה שהגיע בממוצע לאחר 11.2 ± 3.0 שנים. צריכת האלכוהול הממוצעת הייתה 2.95 ± 4.5 גרם ליום.

1588 מקרי אי ספיקת לב התרחשו במהלך תקופת המעקב, כאשר נמצא קשר הפוך בין אנשים עם צריכה נמוכה של אלכוהול ואי ספיקת לב. הסיכון לאי ספיקת לב היה נמוך יותר בקרב אנשים שצרכו יותר מ- 3  ופחות מ- 6 משקאות בשבוע. כאשר מחשבים את יחס הסיכון בחישוב מרובה משתנים בהשוואה של קטגוריה זו לקטגוריה של לא שותים, היה 0.67 (95% CI: 0.500.92).

שתיה של יותר מחמש פעמים בחודש הייתה קשורה לסיכון הנמוך ביותר לאי ספיקת לב. יחס סיכון מותאם, כשמשווים קבוצה זו לאנשים ששתו פחות מפעם בחודש, היה 0.83 (95% CI: 0.681.03). לא נמצא קשר מיוחד לסוג המשקה ולא לסיכונים מתחרים למוות מסיבות אחרות קשורות.

מסקנות המחקר הן שצריכה קלה עד בינונית של אלכוהול הייתה קשורה עם סיכון נמוך לאי ספיקת לב. מחקר זה מגיע בהמשך למחקר שנעשה בספטמבר 2015 ע”י אותה קבוצת חוקרים ופורסם ב- Journal of Internal Medicine, שמצא קשר דומה בין שתיה מתונה וסיכון נמוך להתקף לב.

Light-to-moderate drinking and incident heart failure – the Norwegian HUNT study, Imre Janszky et al., International Journal of Cardiology, doi:10.1016/j.ijcard.2015.10.179, published online 15 January 2016.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה