האם חיסון כנגד שפעת מספק הגנה מפני פרפור פרוזדורים? (Heart Rhythm)

מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Heart Rhythm, עולה כי הדבקה בשפעת במטופלים שלא חוסנו כנגד הנגיף מלווה בעליה בסיכון להתפתחות פרפור פרוזדורים בנקודת זמן כלשהי במהלך השנה הבאה, כאשר מדובר בעליה משמעותית בהיקף של 18%, בעוד שהסיכון יורד משמעותית ב-12% באלו המחוסנים כנגד שפעת ולא נדבקו בשפעת.

במסגרת המחקר ביקשו המחקר לבחון אם זיהום שפעת הינו גורם סיכון לפרפור פרוזדורים ולהעריך אם חיסון כנגד שפעת עשוי להפחית את הסיכון לפרפור פרוזדורים.

בתקופה שבין 2000-2010 זיהו החוקרים כ-11,000 חולים עם אבחנה חדשה של פרפור פרוזדורים ובאותה תקופת זמן זוהו ארבע ביקורות (ללא פרפור פרוזדורים) תואמות בגיל ומין. החוקרים בחנו את הקשר בין פרפור פרוזדורים וזיהום/חיסון שפעת במהלך השנה שקדמה לגיוס למחקר.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לחולים ללא זיהום או חיסון שפעת (38,353 משתתפים), בחולים עם זיהום בשפעת שלא חוסנו (1,369 משתתפים) תואר סיכון מוגבר משמעותית לפרפור פרוזדורים (יחס סיכויים של 1.182) לאחר תקנון להבדלים בתחילת המחקר. הסיכון לפרפור פרוזדורים היה נמוך יותר בקרב חולים שחוסנו כנגד שפעת ולא חלו בזיהום (16,452 משתתפים, יחס סיכויים של 0.881). בחולים שחוסנו כנגד שפעת וחלו במחלה (696 חולים) הסיכון לפרפור פרוזדורים היה דומה לקבוצת הביקורת (יחס סיכויים של 1.136).

החוקרים מסכמים וכותבים כי זיהום בשפעת נקשר בקשר משמעותי עם התפתחות פרפור פרוזדורים, עם עליה של 18% בסיכון לפרפור פרוזדורים, עליה אותה ניתן לצמצם ע”י מתן חיסון כנגד שפעת.

Heart Rhythm 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה