האם אובדנות מדבקת? (BMJ Open)

בקרב אנשים המצויים באבל בשל אובדן פתאומי של חבר או קרוב משפחה לאחר מעשה אובדני שכיחות מוגברת של מעשנים אובדניים בעצמם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש ינואר בכתב העת BMJ Open.

החוקרים בחנו 3,432 אנשי צוות וסטודנטים באוניברסיטאות בבריטניה, שנחשפו למוות פתאומי של חבר או קרוב משפחה, במטרה לבחון את ההשפעות הספציפיות של אבל על אובדנות. המשתתפים היו בגילאי 18-40 שנים; 614 איבדוד חבר או קרוב משפחה בשל מעשה אובדני, 712 איבדו חבר או קרוב משפחה עקב מוות פתאומי, מסיבות לא-טבעיות, ויתר 2,106 המשתתפים איבדו חבר או קרוב משפחה בשל מוות פתאומי, מסיבות טבעיות.

הסיכוי לנסיון אובדני היה גבוה יותר בקרב מבוגרים אבלים לאחר מות קרוב בשל מעשה אובדני (יחס סיכויים מתוקן של 1.65), בהשוואה לאלו שהיו אבלים לאחר מוות פתאומי, מסיבות טבעיות. לא תועד סיכון מוגבר דומה במבוגרים אבלים עקב מוות פתאומי, מסיבות לא-טבעיות.

החוקרים לא זיהו הבדלים בין הקבוצות בסבירות למחשבות אובדניות. ההשפעה של אבל עקב מעשה אובדני הייתה דומה, בין אם המשתתפים היו קרובי משפחה של המת ובין אם לאו.

מהמחקר עולה עוד כי באלו שהיו אבלים לאחר מעשה אובדני תועדה עליה של 80% בסיכוי לנשירה מבית הספר או מקום עבודה. בסיכומו של דבר, 8% מהאבלים לאחר מעשה אובדני פרשו מקורס לימודי או עבודה מאז המוות.

עם זאת, החוקרים מציינים כי הקשר המשמעותי בין אבל עקב אובדנות וניסיון אובדני הפך לא-מובהק לאחר תקנון לסטיגמה (יחס סיכויים מתוקן של 1.11).

BMJ Open. Published online January 26, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה