פאנל מטעם ה-USPSTF ממליץ על ביצוע בדיקות סקירה לאבחון דיכאון בזמן היריון ולאחר לידה (NYT, USPSTF, הארץ)

במאמר המתפרסם אמש בניו-יורק-טיימס מדווח כי פאנל מומחים מטעם ה-United States Preventive Services Task Force (ובקיצור USPSTF ) ממליץ לבצע בדיקות סקר לאיבחון דכאון בקרב נשים בהיריון ולאחר הריון .

המלצה זו מגיעה לאחר ריבוי עדויות לכך שמצב של דכאון לאחר לידה הוא שכיח יותר ממה שהוערך בעבר (הערכה הנוכחית היא של 1 מתוך 7) , וכן שההפרעה המנטלית מתחילה ככל הנראה עוד בתקופת ההיריון .

בכתבה מצויין כי עד כה הייתה הן בקרב רופאים והן בקרב מטופלות סוג של הדחקה של הבעייה. חלק מהגינקולוגים נמנעו מלקיים בירור מחשש שלא יוכלו לתת מענה במידה ויזהו קיומו של דכאון, ורבים מרופאי הילדים (לשלב שלאחר הלידה) גרסו שהם אחראים על בריאות הילד ולא האם.

לכן, מומחים שונים המתייחסים להמלצות החדשות סבורים שיש להם חשיבות רבה בהעלאת המודעות, האבחון והטיפול בבעיה שכיחה וחמורה זו.  דכאון לאחר לידה שאינו מטופל עלול להוביל להפרעות התנהגות קשות הן לאם והן ליילוד.

פאנל המומחים ממליץ על שימוש בשאלון (10 שאלות) של Edinburgh Postnatal Depression Scale , וטיפולים קוגניטביים ומציין ששימוש בתרופות נוגדות דכאון בזמן הריון עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, אם כי נדירות.

למאמר ב-NYT

למאמר המתורגם ב”הארץ”

לטיוטת מסמך ה-USPSTF   

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה